افتتاح نخستین مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اختلال یادگیری در پردیس

پردیس (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس از افتتاح نخستین مرکز مشاوره ویژه‌ برای ارائه خدمات مربوط به روانشناختی و اختلال یادگیری در پردیس، خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۲۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح نخستین مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اختلال یادگیری در پردیس

محمد فروتن عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید با توجه به شرایط کرونا در دوسال گذشته و آموزش مجازی، به احتمال زیاد شاهد آسیب‌های اجتماعی، دانش‌آموزی و به ویژه اختلالات یادگیری در مقطع ابتدایی خواهیم بود که این موضوع باعث شد تا مرکز مشاوره مستقلی برای ارائه خدمات در این زمینه به دانش‌آموزان و اولیا ایجاد شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک مرکز مشاوره تحت نظر اداره آموزش و پرورش پردیس فعالیت دارد که مجهز به مشاوران خوب و توانمند است، علاوه بر این با توجه به آنچه عنوان شد، تصمیم گرفتیم تا مرکزی مختص به اختلال یادگیری نیز در این شهرستان راه‌اندازی کنیم؛ بر این اساس و برای نخستین بار چنین مرکزی تحت عنوان «مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی مدرسه» ایجاد و افتتاح شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس با اشاره به اینکه هر دو مرکز دولتی هستند و خدمات را به صورت رایگان به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند، ادامه داد: این مراکز پل ارتباطی ما برای برقراری تعامل با مجموعه مدارس مشاورانی هستند که در مدارس مستقر شده اند.

فروتن در رابطه با چگونگی ارجاع دانش‌آموزان به این مراکز اظهار کرد: اگر مشکل و موضوع خاصی در مدارس برای دانش آموزان و اولیای آنان وجود داشته باشد، مشاوران در مدارس آنها را بعد از شناسایی مشکل به مرکز مشاوره جهت ارائه خدمات ارجاع می‌دهند.

وی بیان کرد: در حال حاضر مرکز مشاوره و مرکز ویژه اختلال یادگیری فقط در شهر پردیس، فاز 4، کوچه عرش یک، مستقر است. البته به لحاظ جانمایی به شکلی طراحی شده است تا دسترسی به آن برای دانش‌آموزان پردیس و بومهن راحت باشد.

مدیر آموزش و پررش شهرستان پردیس در رابطه با تاسیس چنین مراکزی در سایر مناطق، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص انجام شده و درصدد فراهم کردن امکانات لازم برای ایجاد مراکز مشاوره در مناطق دیگر هستیم، اما تا حصول این امکان در حال حاضر تنها یک مرکز مشاوره و اختلال یادگیری در شهرستان پردیس داریم.

فروتن درباره ساعت کاری این مرکز، گفت: ساعت کاری مرکز مشاوره و مرکز مربوط به اختلال یادگیری از ساعت 8 تا 12 است و برنامه‌ریزی شده تا اگر امکانش مهیا شود، برای شیفت عصر، حتی پنجشنبه‌ها نیز این مرکز باز باشد تا دانش‌آموزان و اولیای آنها بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار