مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس:

دانش‌آموزان با آسیب‌های روحی دوران کرونا وارد مدارس می‌شوند

پردیس (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس‌ تاکید کرد در سال تحصیلی جدید، دانش‌آموزان به‌دلیل مشکلات زیادی که در دوران کرونا پیدا کردند، با آسیب‌های روحی زیاد و اعتیاد به فضای مجازی وارد مدارس می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۱۰۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با آسیب‌های روحی دوران کرونا وارد مدارس می‌شوند

محمد فروتن، مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس در جلسه مدیران مدرسه که به مناسبت بازگشایی مدارس برگزار شد، اظهار کرد: در دوران کرونا با اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس را نداشتیم، اما زحمات شما و تمامی همکاران آموزشی و تربیتی در مدارس بسیار زیاد بود و در این شرایط سخت انصافا خروجی خوبی را از خود نشان دادید.

وی زحمات بی‌دریغ مدیران در برنامه‌ریزی‌های مربوط به امتحانات، ثبت‌نام و صدور کارنامه و آماده‌سازی جهت بازگشایی مدارس را قابل تحسین دانست و افزود: در سال جدید دانش‌آموزانی به مدرسه باز می‌گردند که دچار اعتیاد شدید به فضای مجازی شدند، که این امر، باعث شده تا آنها دچار گوشه‌گیری، افسردگی، انزوا و همینطور دچار مشکلاتی به لحاظ روحی و روانی شوند.

فروتن با بیان اینکه چالش‌های موجود باعث می‌شود تا نگاه ویژه‌ای به مسائل مربوط به دانش آموزان داشته باشیم، گفت: نگاه مسئولانه نسبت به تربیت و همچنین مسائل و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در سال جدید باعث می‌شود تا با برنامه ای خاص و ویژه سال جدید را آغاز کنیم.

وی با اشاره به مدیریت در مقاطع مختلف این شهرستان تصریح کرد: قبل از اینکه مدیر مدرسه مدیر آموزشی باشد او یک مدیر تربیتی است. باید توجه داشته باشید که مشغله‌های کاری شما به لحاظ فیزیکی، کمبود نیرو، نبود امکانات نباید باعث شود که ما از موضوع اصلی که تربیت دانش‌آموزان است غافل شویم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس ادامه داد: ما به عنوان طلایه‌دایه‌دار تعلیم و تربیت باید کار فرهنگی انجام دهیم؛ دانش آموزان ما چه به لحاظ حجاب و چه به لحاظ اخلاق به نقطه‌ای برسند که موضوعات تربیتی در آنها نهادینه شود. اگر دانش آموزان ما قرار است حجاب را انتخاب کنند و یا رفتاری را در زندگی خود انجام دهد این به خاطر خوب بودن آن رفتار باشد و نه اینکه به دلیل ترس از مدیر، ناظم و معلم این کار را انجام دهد.

وی با تأکید بر اهمیت نماز و برگزاری نماز جماعت در مدارس اظهار کرد: برگزاری نماز جماعت و احیاء نماز جزء معروفات و موضوعات اخلاقی است که شما باید این مسأله را به صورت جدی پیگیری کنید و اگر این مسأله نیاز به فراهم کردن زیرساخت خاصی دارد آن زیرساخت‌ها باید فراهم شوند.

فروتن تصریح کرد: باید نگاه ویژه به تمامی طرح‌های آموزشی و پرورشی داشته باشیم و لازم است دقت کنیم که توجه بیش از حد به یک موضوع باعث غفلت از موضوع دیگر نشود.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار