مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

افتتاح 3 هزار ظرفیت جدید هنرستانی، گامی بزرگ در راستای توسعه رشته‌های فنی و مهارتی است

پردیس (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم افتتاح همزمان 3 هزار ظرفیت جدید هنرستانی، اجرای این طرح در سال تحصیلی جدید را جهش و گامی بزرگ در راستای توسعه رشته‌های فنی و مهارتی در سطح شهرستان‌های تهران، برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۱۲۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 3 هزار ظرفیت جدید هنرستانی، گامی بزرگ در راستای توسعه رشته‌های فنی و مهارتی است

با حضور محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان و سایر مسئولین کشوری و استانی، آیین افتتاح همزمان سه‌هزار ظرفیت جدید هنرستانی در شهرستان‌های استان تهران در شهر پردیس برگزار شد.

در این مراسم مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: یکی از رسالت‌ها و اهدافی که در سند چشم‌انداز و نقشه جامع ملی کشور، اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش و در سند تحول بنیادین نیز به آن اشاره شده است، ترغیب و ایجاد ظرفیت برای تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و مهارتی است.

وی ادامه داد: چند ماه تابستان فرصت مناسبی برای بازآفرینی و بازطراحی شرایط جدید تحصیلی در 21 منطقه در شهرستان‌های استان تهران بود که نزدیک به 3‌هزار ظرفیت هنرستانی جدید به مجموعه آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران اضافه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: این 3 هزار ظرفیت لزوما به معنای احداث ساختمان جدید و احداث کلاس جدید نیست؛ بلکه 5 هنرستان جدید هم احداث شده و 5 دبیرستان را نیز به هنرستان ارتقاء دادیم؛ ولی بخش اعظمی از این ظرفیتی که ایجاد شده با بازمهندسی و بازطراحی فرایند آموزشی همراه بوده است.

بهرامی با اشاره به اینکه از ظرفیت تعدادی از این هنرستان‌ها در شیفت دوم نیز استفاده شده، بیان کرد: در بسیاری از این هنرستان‌ها با کمک فضاهایی که در مدرسه موجود بود، کلاس جدید احداث شد و همچنین تعداد زیادی کارگاه و تجهیزات در هفته گذشته در اختیار مناطق قرار گرفت.

وی ادامه داد: همه این ظرفیت‌ها کنار هم جمع شد تا ما امروز با افتخار اعلام کنیم که در سال تحصیلی جدید بیش از 3 هزار ظرفیت جدید هنرستانی به مجموعه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان اضافه شد.

مدیر کل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: امید داریم با این افزایش ظرفیت که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته بعد از پایان تحصیلات آنان از آموزش و پرورش در سال دوازدهم بتوانند هر کدام به یک شغل و حرفه‌ای مسلط شده باشند و برای آینده زندگی و مسیر خودشان را طی نمایند.

بهرامی تأکید کرد: در هنرستان سعادت شهر پردیس، فقط در یک رشته از 2 کلاس به 7 کلاس افزایش داشته و این خود کمک می‌کند که مسیر مهارت‌آموزی و مهارت‌ورزی و تربیت حرفه‌ای دانش‌آموزان، بیش از گذشته رقم بخورد.

وی گفت: ما ادعا نمی‌کنیم همه چیز کامل است و همه مقدمات برای تحصیل دانش‌آموزان در شهرستان‌های استان تهران فراهم شده؛ اما این اطمینان را به همه بزرگواران می‌دهیم که در آموزش و پرورش شهرستان‌ها در پردیس و در مجموعه آموزش و پرورش از هیچ تلاش و هیچ کوششی برای یک سال تحصیلی خوب، چه در عرصه آموزش فنی و حرفه‌ای که امروز موضوع جلسه است و چه در بقیه موضوعات دریغ نشده است.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خطاب به دانش‌آموزان گفت: اگر شما بزرگواران و عزیزان که مشغول به تحصیل و مشغول به امر تربیت در آموزش و پرورش هستید از این ظرفیت‌هایی که ایجاد شده، اعم از ظرفیت‌های هنرستانی و بقیه امکانات خوب استفاده کنید و خوب مسیر تربیتی خود را بپیمایید، قطعا خستگی به تن همکاران ما نمی‌ماند و لبخند رضایت بر لب همکاران و معلمان ما با تحصیل و گام نهادن شما در مسیر تربیت خواهد نشست.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار