معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

عدالت تربیتی، پررنگ‌ترین و حیاتی‌ترین محور عدالت اجتماعی است

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد عدالت تربیتی، پررنگ‌ترین و حیاتی‌ترین محور عدالت اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۳۰۷۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
عدالت تربیتی، پررنگ‌ترین و حیاتی‌ترین محور عدالت اجتماعی است

سید محمود حسینی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز توسعه عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی با کیفیت، برابر و مردمی‌سازی با افزایش مشارکت اجتماعی- تربیتی جامعه، اولیا، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی، مردمی، خیریه و غیردولتی را از اهداف تشکیل قرارگاه جهادی برشمرد.

وی با بیان این­که عدالت تربیتی پررنگ­ترین و حیاتی‌ترین محور عدالت اجتماعی به شمار می­‌رود، افزود: ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی‌، جذب و آموزش معلمان با اولویت معلمان بومی، نوسازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی، تقویت هنرستان ها و مدارس شبانه روزی، پوشش صد درصدی دوره تربیتی و آموزش رسمی و عمومی و جذب لازم التعلیمان، محرومیت زدایی، توانمندسازی و همچنین کشف استعدادها محورهایی هستند که در اولویت برنامه های قرارگاه جهادی هستند.

وی اضافه کرد: محور فعالیت های قرارگاه ناظر بر محلات 2020 است که قریب به 66 محله در استان شناسایی و در همین راستا تاکنون 23 محله که اغلب در حاشیه شهرها قرار دارند، برای اجرای این امر پایش شده است.

معاون آموزش ابتدایی بیان کرد: انتظار ما از مسئولین کمیته هایی که ذیل این قرارگاه فعالیت می­‌کنند تنظیم‌گری، تسهیلگری، نظارت و تشکیل تیم و جلسات مستمر ماهانه که شامل وضعیت‌سنجی، نیازسنجی، اولویت بندی، شناسایی منابع و ظرفیت‌ها، اتصال ظرفیت‌ها به نیازهای اولویت‌دار‌ که بر اولویت‌های کاری گروه‌ها است تاکید کردند.

حسینی در پایان در خصوص الگوی مفهومی و مولفه­‌های عدالت آموزشی و معرفی عنوان کارگروه ها و هدف تشکیل و دستور کار کارگروه‌ها و مسئولین اجرایی آنها در اداره کل آموزش و پرورش، به بیان مطالبی پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار