مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

کانون یکی از بازوهای قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی است

نمایشگاه «ایران نوشت» که زمانی با حضور دو یا سه تولیدکننده شکل گرفت، امروز به ۱۰۰ تولیدکننده رسیده است

تهران (پانا) - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از رویکردهای اصلی در مجموعه آموزش و پرورش را حمایت از تولید نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی است که با جدیت دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۶۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کانون یکی از بازوهای قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی است

حامد علامتی در نشست خبری طرح ملی عرضه مستقیم نوشت‌افزار ایرانی با اشاره به این موضوع که کانون یکی از بازوهای قرارگاه عدالت تربیتی در اجرایی‌سازی عدالت آموزشی است، اظهار کرد: سیاستی که دولت سیزدهم و وزیر آموزش و پرورش در مبحث عدالت آموزشی و تربیتی دارند امروز در این قرارگاه در حال برنامه‌ریزی و عملیاتی شدن است اما اجرایی‌سازی برعهده نهادها و دستگاه‌ها قرار دارد که یکی از همین دستگاه‌ها کانون پرورشی است.

وی افزود: امروز یکی از رویکردهای اصلی در مجموعه آموزش و پرورش، تولید نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی است که با جدیت دنبال می‌شود و حمایت تمام‌قد از تولیدکنندگان در عرصه‌های مختلف، از جمله این سیاست‌ها به شمار می‌آید.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: ۱۰ سال پیش که بنده در سنگر دیگری مشغول خدمت بودم، شاهد تلاش برای برگزاری نمایشگاه ایران نوشت بودم؛ نمایشگاهی که با حضور دو یا سه تولیدکننده شروع شد و امروز به ۱۰۰ تولیدکننده رسیده است. بنابراین هشتمین دوره این نمایشگاه‌ها که با حضور ۱۰۰ تولیدکننده و ۶۰ غرفه از یکم تا ۱۸ شهریور در حال برگزاری است نشانه بارز همین تلاش‌ها است و انشالله در استان‌ها نیز از این ظرفیت‌ها بهره خواهیم برد.

علامتی ادامه داد: سیاست کانون حمایت کامل است، نمونه آن در همین نمایشگاه بود که همگان مشاهده کردند. بیش از هزار مرکز فرهنگی در سراسر کشور با گستره همه استان‌ها داریم که به صورت مستمر و دائمی در خدمت تولیدکنندگان باشند تا بتوانیم بازار عرضه و توزیع در خدمت تولیدکنندگان داخلی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نگاه ما نگاه فرهنگی و حمایتی است، دست همه تولیدکنندگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های جهادی که در این رابطه فعال هستند را به گرمی می‌فشاریم و حمایت همه‌جانبه از آنها خواهیم داشت، البته یک شرط در این رابطه وجود دارد و آن‌هم تولید محصولات ایرانی باکیفیت و با الگوگیری از شخصیت‌های ملی است‌.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش دستوراتی را در این خصوص صادر کردند که برای ما فرض است و همچنین با نگاه هوشمندانه و حکیمانه‌ای که رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) نسبت به نوشت افزار ایرانی دارند، این حوزه برای ما یک وظیفه و مسئولیت مهم است.

علامتی افزود: اگر همه پای کار بیایند می‌توانیم سهم خوبی در بازار داشته باشیم. در حال حاضر ۱۵ درصد بازار کشور دست تولیدکننده داخلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار