در راستای تربیت تمام ساحتی مدیران، معلمان و دانش‌آموزان عنوان شد:

عملیاتی کردن سند تحول بنیادین با ایده‌های فناورانه باید در دستور کار مدارس سمپاد قرار بگیرد

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ شهر تهران ، عملیاتی کردن سند تحول بنیادین را با ایده‌های فناورانه در دستور کار آموزش دانش‌آموزان مدارس سمپاد قرار داد.

کد مطلب: ۱۳۰۷۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
عملیاتی کردن سند تحول بنیادین با ایده‌های فناورانه باید در دستور کار مدارس سمپاد قرار بگیرد

جلسه هم اندیشی مدارس سمپاد در راستای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین با ایده های فناورانه و تربیت تمام ساحتی معلمان، مدیران و دانش آموزان با حضور مدیریت آموزش و پرورش منطقه ۶، اعضای شورای معاونین و مدیران مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن کنفرانس منطقه برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 گفت: هدف اصلی مدیران مدارس سمپاد توانمندسازی دانش آموزان بااستعداد برای حل مسائل کشور است.

وی افزود: مباحث دینی، تربیتی و اخلاقی در مدارس سمپاد از اولویت های اصلی منطقه است و نباید مغفول واقع شود باید مدیران به صورت ویژه برای آن برنامه ریزی کنند و دانش آموزانی تمام ساحتی تربیت کنند.

ضیاء پور با تاکید بر برنامه ریزی آموزشی گفت: هدف ما در گام اول ایجاد تحول و تغییر نگرش در مدیران و معلمان مدارس سمپاد است و انتظارات ویژه از این مدارس مطالبه می شود. هر مدرسه با داشتن حداقل یک برنامه به صورت تمام ساحتی با ایده های فناورانه کار را برای سال جدید تحصیلی شروع کند، زیرا به جهت اهمیت و ضرورت عملیاتی کردن سند تحول بنیادین این دبیرخانه در سطح منطقه در مقطع ابتدایی و متوسطه و به همراه سه برش (برش کلاسی، برش مدیران و برش کارشناس مسئولان) تشکیل شده است و دبیر این دبیرخانه، کارشناس مسئول ابتدایی است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ در ادامه افزود: امروز تحول در آموزش و پرورش، یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های نظام آموزشی کشور است، از این رو سند تحول بنیادین به عنوان یک سند مترقی نقشه راهی برای رشد و تعالی نظام آموزش و پرورش و از موفق‌ترین اسناد بالادستی است که باید آن را اجرا کرد.

ضیاءپور در راستای استفاده بهینه از فضای مجازی و برقراری عدالت آموزشی گفت: اهتمام جدی به بست و توسعه عدالت آموزشی به عنوان مهم‌ ترین اصالت نظام تعلیم و تربیت اسلامی، دستیابی برابر دانش‌آموزان به امکانات تحصیلی صرف نظر از موقعیت جغرافیایی، اجتماعی و اقتصادی آنها، توسعه مهارت آموزی به جای تکیه بر حافظه محوری، تجهیز کارگاه‌ها و کارآفرینی، توسعه حرفه‌های دانش بنیان متناسب با نیازهای جامعه، اولویت بخشی فعالیت‌های تربیتی و تقویت تربیت اسلامی، از جمله اولویت‌های اصلی در سند تحول بنیادین است و شما مدیران با تکثیر معلمان توانمند خود در زمینه علمی این عدالت را برای کلیه دانش آموزان کشور فراهم کنید و در راستای جذب نیروی انسانی اخلاق مدار و متعهد از ظرفیت فارغ التحصیلان خود بهره گیری کنید.

وی در ادامه بر رشد آموزشی و پرورشی دانش آموزان، نمادهای ایرانی اسلامی، جهاد تبیین، حجاب و عفاف و جذب نیروی انسانی متخصص و اخلاق مدار تاکید کرد.

سپس، سرپرست معاونت آموزش متوسطه گزارشی از عملکرد آموزشی مدارس اعلام و بر برنامه ریزی آموزشی و تربیت دانش آموزان تمام ساحتی تاکید کرد.

در این جلسه مدیران با اعلام یک برنامه تمام ساحتی، نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار