مرکز مشکلات ویژه یادگیری منطقه 6 شهر تهران افتتاح شد

تهران (پانا) - با هدف بهبود مشکلات ویژه یادگیری که یکی از شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی است، مرکز اختلالات یادگیری در منطقه ۶ تهران افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مرکز مشکلات ویژه یادگیری منطقه 6 شهر تهران افتتاح شد

مرکز اختلالات یادگیری آبان ماه 1401 در منطقه 6 شهر تهران با حضور حمید طریفی حسینی؛ معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی، معصومه معصومیان؛ معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، حمید ضیاء پور؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه، شهناز کریمی؛ رئیس اداره استثنائی تهران، صمدی؛ معاون آموزش ابتدایی منطقه، محمدی مسئول گروه تشخیص و پیگیری آموزش و پرورش استثنائی، حسن آبادی کارشناس مسئول ابتدایی منطقه، رجب فردی؛ کارشناس ابتدایی منطقه و همکاران، مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه ی یادگیری شماره یک شهر تهران افتتاح شد.

افشار، مدیر این مرکز گفت: مشکلات ویژه یادگیری یکی از شایع ترین اختلالات دوران کودکی است. این گروه از دانش آموزان با وجود داشتن دامنه هوشی طبیعی، عملکرد تحصیلی ضعیفی دارند و این تفاوت در پیشرفت تحصیلی منشاء مسایل و مشکلات درسی و عاطفی در دانش آموزان می‌شود. کار با این گروه از دانش آموزان از ارزیابی تا مداخله و درمان در مراکز مشکلات ویژه یادگیری انجام شد.

طریفی حسینی با تاکید بر حمایت مالی از مراکز، وجود یک مرکز در هر منطقه لازم دانست و از تغییراتی که در برنامه عملکردی مراکز دیده شده است و به سمت گسترش خدمات از سنجش تا آموزش معلمین منطقه می‌رود، سخن گفت.

ضیاءپور مدیر آموزش و پرورش منطقه نیز با اشاره به آمار دانش آموزان منطقه در مورد ضرورت وجود این مرکز در منطقه مطالبی بیان کرده و بر نقش موثر این مرکز تاکید کرد.

در ادامه معصومیان برضرورت وجود این مراکز به نسبت جمعیت دانش آموزی تاکید کرد و با بیان اهداف مراکز مشکلات ویژه یادگیری گفت: مراکز مشکلات ویژه یادگیری، یکی از تخصصی‌ترین مراکز در حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی هستند که به دانش‌آموزان عادی خدمات ارائه می‌دهند و مهم‌ترین رسالت این مراکز، کیفیت‌بخشی و توسعه عدالت آموزشی در مدارس عادی است.

وی افزود: این مراکز علاوه بر رفع مشکلات یادگیری دانش‌آموزان وظیفه آموزش و توانمندسازی والدین و معلمان را نیز برعهده دارند.

در پایان نیز مراسم با بازدید از فضای مرکز داشتند، از نزدیک در جریان فعالیت های مرکز قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار