در راستای تبیین و تشریح سیاست‌های مدیریتی با موضوع پروژه مهر عنوان شد:

رضایت‌مندی مردم در تقویت سرمایه اجتماعی موثر است

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، خدمت بی‌منت را، موجب تامین رضایت‌مندی مردم و رضایت‌مندی را، موثر در تقویت سرمایه اجتماعی دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۸۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رضایت‌مندی مردم در تقویت سرمایه اجتماعی موثر است

در آستانه بازگشایی مدارس، جلسه مدیران مدارس منطقه ۶ شهر تهران در راستای تبیین و تشریح سیاست های مدیریتی با موضوع پروژه مهر، با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، امیر علیجانی؛ سرپرست معاونت آموزش متوسطه شهر تهران، حمیدضیاء پور؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ و مدیران مدارس آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.

در این گردهمایی، علیرضا کریمیان، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تفاوت اساسی انقلاب ما با تمام انقلاب های جهان در این بود که رهبری آن در دست یک فقیه عالی قدر و یک مرجع دینی بود و بر اساس آموزه های دینی و با تکیه بر مردم شکل گرفت و دشمنی ها و تحریم ها از همان سال های اول انقلاب شروع شد. چرا که مردم سالاری دینی با این انقلاب مطرح و به شدت مورد توجه قرار گرفت و به عنوان یک الگو می توانست در جهان به ویژه جهان اسلام مطرح شود و وجود این ظرفیت در انقلاب اسلامی ایران، دشمن را درصدد اقدامات پلیدی نظیر ترور، تحریم و ... برآمد. اما هر چقدر از پیروزی انقلاب فاصله گرفتیم، قدرت نظام را در حوزه های مختلف، بیش از پیش به رخ جهانیان و استکبار جهانی کشیدیم و انقلاب بزرگ اعتقادی ما تبدیل به یک الگوی جهانی شد و امروز بعد از ۴٣ سال از پیروزی، همچنان دشمنی ها وجود دارد.

کریمیان افزود: اکنون در روزهای ابتدایی آغاز تمدن نوین اسلامی هستیم و با قدرت در مقابل استکبار جهانی ایستاده ایم و دولت انقلابی و مردمی، با رویکرد مردمی سازی، در حال خدمت رسانی است. ما نیز در آموزش و پرورش شهر تهران معتقدیم برای تحقق مردمی سازی باید در گام نخست، مردمی بود و مردم داری، عنصر مهم مردمی بودن است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، ضمن تاکید بر مردم داری، توجه به نظم و قانون و خدمت بی منت را از اصول اساسی مدیریتی در آموزش و پرورش شهر تهران برشمرد و افزود: در مسیر مدیریت، مردم داری موثر است و در بهبود فعالیت ها و مسئولیت ها اثر مثبت خواهد داشت و تهران به عنوان پایتخت، پیشانی و الگوی کشور است. بنابراین خدمت بی منت موجب تامین رضایتمندی مردم و رضایت مندی، موثر در تقویت سرمایه اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه نظم بودجه ای و انضباط مالی به عنوان یک اصل مدیریتی در اداره‌ کل و مناطق شهر تهران گسترش داده شده تصریح کرد: با نظم بودجه ای و انضباط مالی، در راستای بهبود، فعال سازی و توسعه هرچه بیش از پیش فضاها و امکانات آموزشی در راستای خدمت رسانی به همکاران فرهنگی معزز و دانش آموزان عزیز و در پی آن به شهروندان و جامعه فعالیت می کنیم.

کریمیان با تاکید بر اینکه خدمت بی منت در دولت که یک دولت انقلابی و مردمی است، از اصول اساسی مدیریتی است، ساری و جاری شدن نظم، مردم داری، خدمت بی منت و حرکت در مسیر قانون از سوی ارکان آموزش و پرورش را موثر در حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی جامعه دانست و نقش فرهنگیان را در سنگر فرهنگی، برای این امر مهم خواند و ضمن ابراز خرسندی از کیفیت اقدامات پروژه مهر در سطح شهر تهران و برگزاری مطلوب مانور بازگشایی مدارس در ١۵ شهریور اظهار کرد: از ١۵ تا ٢۵ شهریور، زمان لکه گیری کمبودهای احتمالی در اقدامات مربوط به پروژه مهر است.

وی پروژه مهر را کار عظیم و پیچیده ای خواند که در جهت فراهم سازی و هماهنگی حضور بالغ بر ١٣ میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم در مدارس کشور و نتیجه تلاش تمام و کمال نظام آموزش و پرورش کشور است.

کریمیان مدیران مدارس را کلید ورود به آموزش و پرورش، برشمرد و تاکید کرد: مدیران مدارس به عنوان میدان داران اصلی تحقق و اجرای ابر پروژه مهر، نقش بسزایی در روند اجرای مطلوب این پروژه به ویژه در موضوع ساماندهی نیروی انسانی و آماده سازی فضاهای آموزشی دارند و امیدواریم مدیران مدارس با استفاده از تخصص و تدابیر مدیریتی خود در همکاری با مدیر منطقه؛ در جهت هرچه باشکوه تر و بی دغدغه تر بازگشایی مدارس موثر باشند.

در ادامه این نشست، حمید ضیاء پور؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها، اقدامات و دستاوردها و موفقیت های کسب شده در منطقه، ابراز امیدواری کرد که با اجرای سیاست های دولت و وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت و در مسیر گام دوم انقلاب قدم بر خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار