مدیر آموزش و پرورش نایین:

بیانیه گام دوم، بنای تمدن نوین اسلامی است

اصفهان (پانا) ‌- مدیر آموزش و پرورش نایین گفت مقام معظم رهبری افق روشنی در بیانیه گام دوم انقلاب که همان بنای تمدن نوین اسلامی است ارائه فرمودند.

کد مطلب: ۱۳۰۴۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه گام دوم، بنای تمدن نوین اسلامی است

حمید شهریاری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان نایین، در حاشیه سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور، در گفت و گو با پانا پیرامون اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین اظهار کرد: افق روشنی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که همان بنای تمدن نوین اسلامی است، ترسیم فرمودند که لزوم تحول اساسی در نظام تعلیم و تربیت را رقم زده است. بر این اساس ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور فرصت مغتنمی است تا با حضور مسئولین ارشد نظام به ویژه ریاست جمهوری، راهکارهای ریل‌گذاری و رفع موانع تحقق این هدف مهم و اساسی بررسی شود.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری است، سند مرجع در این حرکت بوده و طی سه روز اجلاسیه در کمیسیون‌ها ضمن تاکید بر اجرای تحول در آموزش و پرورش، به روز کردن سند تحول با توجه به تغییر نیازهای آموزشی و پرورشی نسل جدید مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیر آموزش و پرورش نایین خاطرنشان کرد: نسلی که امروز گام دوم انقلاب را برمی دارد به نظام تعلیم و تربیتی متحول شده در تمام جوانب نیازمند است. سرمایه این تحول عظیم نیروی انسانی متعهد و کارآمد است که همکاران عزیز فرهنگی در این عرصه نقش اساسی دارند. امید است با ارتقاء سطح علمی و حرفه‌ای معلمین و تحول در جذب نیروهای نخبه، با انگیزه و کارآمد از طریق دانشگاه فرهنگیان گام موثری در تقویت نیروی انسانی برداشته شود.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت فعال و مردمی کردن امر آموزش و پرورش گفت: از دیگر الزامات این تحول، مردمی کردن امر آموزش و پرورش است که ضمن آگاهی بخشی مردم نسبت به اهداف، رسالت و عملکردهای آموزش و پرورش، استفاده از ظرفیت اولیاء، گروهای جهادی و خیرین را می طلبد و امید است با تغییر نگاه مسولین و مردم به بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور شاهد اجرای فرایند تحول در آموزش و پرورش به دور از هرگونه شتابزدگی باشیم.

خبرنگار: محمد یاسین کوشک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار