افتتاح ۶۲ پروژه در هفته دولت امسال در نایین

اصفهان(پانا) - فرماندار نایین در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت گفت در هفته دولت امسال ۶۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۳۰۴۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۶۲ پروژه در هفته دولت امسال در نایین

محسن فیروزی، فرماندار شهرستان نایین در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان به مناسبت هفته دولت عنوان کرد: در کلام رهبر انقلاب، روایتگری آنچه که اتفاق می افتد وظیفه اصحاب رسانه است وگرنه دشمن به دلخواه و منفعت خود آن را روایت می‌کند بنابراین هدف این جلسه، تبیین و معرفی دستاوردها و خدمات دولت است. در تهیه خبر اخلاق را باید رعایت شود. خبرنگار جامعه و مردم باشید و در انحصار فرد یا گروه خاصی قرار نگیرید. نقاط مثبت را بیان و نقاط ضعف را منصفانه و با ارائه راهکار نقد کنید.

وی به بیان اوضاع ساختاری و عملیاتی دولت در یک سال اخیر پرداخت و گفت: رئیس جمهور دولت را در حالی تحویل گرفت که بی انگیزگی و رهاشدگی مشهود بود و علاوه بر این موارد، در بدنه دولت نیز کسانی بودند که تمام نگاهشان به غرب بود و امیدی به داخل نداشتند.

وی افزود: دولت سیزدهم در طول یکسال گذشته اوراق سررسید دولت قبل را پرداخت می کند و همانگونه که شاهد بودید سال قبل در این مقاطع چه بحرانی در حوزه کرونا داشتیم و دولت با تلاش هایی که انجام داد توانست این بحران را به بهترین نحو حل و فصل نماید. آیت الله رییسی در سخنرانی های قبل از انتخابات اعلام کرد که ۲ سال زمان لازم است تا اقتصاد به ثبات برسد و در این راستا با شجاعت نسبت به مردمی‌سازی یارانه ها اقدام کرد.

فرماندار نایین خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال ۶۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید. در این ۵ ماه گذشته حدود ۶ میلیارد تومان توسط دهیاری ها و ۵ میلیارد تومان توسط بنیاد مسکن در حوزه روستاها فعالیت های عمرانی اتجام شده است که برای مثال در روستای مزیک تاکنون یک متر آسفالت وجود نداشته که اخیرا معابر این روستا آسفالت شد. از جمله دیگر دستاوردها و خدمات دولت به مردم می‌توان به افزایش موجودی واکسن و واکسیناسیون عمومی کرونا، ساخت و ساز المان های شهری، کلنگ زنی پروژه باغ بانوان بافران به همت شهرداری بافران، آسفالت معابر شهری و لکه گیری روستایی، دریافت و بهره مندی از قیر برای روستاهای شهرستان، جهاد آبرسانی در روستاها به ویژه در ماه محرم، پیگیری بحث گازرسانی به نقاط مختلف شهرستان نایین از جمله کلوت محمدیه،ایستگاه شهید شرافت و خط انتقال گاز از نایین به انارک که با پیگیری های نماینده مردم شریف شهرستان های نایین و خوروبیابانک و فرمانداری و مساعدت استانداری صورت پذیرفت اشاره کرد و اقدامات مهمی در حوزه های برق رسانی و تقویت برق، اشتغال، فرهنگ ومیراث فرهنگی، پیگیری تکمیل ساختمان های مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد و کتابخانه عمومی نایین، تسریع روند پروژه گلزار شهدای نایین به همت شهرداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نایین، انجام گرفته است. همچنین یکی از مهمترین اقدامات نهضت آبرسانی است که با فرمان مقام معظم رهبری شروع و در مجلس پیگیری شد و در کنار آن دولتی که اراده داشت و لوکوموتیوران آن تغییر کرده بود این پروژه را در کشور و همچنین شهرستان نایین اجرا کرد که بیش از ۶۵ روستای شهرستان به آب پایدار و خط انتقال اصفهان-نایین متصل خواهد شد این در حالی است که پیش از اجرای این طرح تنها ۲۴ روستای شهرستان به آب پایدار متصل بوده است.

فیروزی اظهار کرد: هچنین با پیگیری های نماینده مردم شهرستان های نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری و نظر مساعد استانداری اعتبار خوبی جذب شد و پس از چندین سال بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این بیمارستان اختصاص یافت. در این ۵ ماه گذشته ۲ بار استاندار به شهرستان نایین سفر کرده اند و این نشأت گرفته از نگاه دولت است که در سخت ترین و دورترین نقاط کشور حضور پیدا می کنند.

به گفته وی در طول یک سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان معابر شهر نایین آسفالت شده که زحمات شهرداری و شورای اسلامی شهر نایین شایسته تقدیر است. همچنین در حوزه های مختلف شهری توسط شهرداری ها نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

فیروزی ادامه داد: در جذب قیر یارانه ای شهرستان نایین رتبه اول استان را داشته و وظیفه خود می دانم از نماینده مردم شهرستان های نایین و خوروبیابانک در مجلس و بخشداران که در این زمینه به خوبی عمل کردند تشکر کنم چرا که توانستیم از منابع دیگری نیز قیر یارانه ای تامین کنیم و بسیاری از معابر شهری و روستایی را آسفالت کنیم.

شایان ذکر است، به دلیل همزمانی روز خبرنگار با عاشورای حسینی همچنین آئین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه توسط فرماندار و تعدادی از اعضای شورای اداری شهرستان نایین در پایان این نشست خبری انجام شد.

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی اشرف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار