در گفتگو با رتبه سه وبلاگ نویسی در چهلمین جشنواره فرهنگی هنری «فردا» عنوان شد:

مسابقات فرهنگی هنری، بستری مناسب برای انتقال فرهنگ ایرانی است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون ارتباطات استان تهران، مسابقات و جشنواره های فرهنگی و هنری را، بستری مناسب برای انتقال فرهنگ ایرانی و ادبیات گرانقدر فارسی دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۲۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات فرهنگی هنری، بستری مناسب برای انتقال فرهنگ ایرانی است

الهام نبیئی؛ عضو کمیسیون فناوری و ارتباطات استان تهران، رتبه سوم وبلاگ نویسی را در چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری «فردا» کسب کرد. وی از آنکه برای کمک به حفظ ادبیات فارسی در وبلاگش یک موتور جستجوی خاص درست کرده است توضیح داد و نیز از دانش آموزان خواست تا در کنار دنبال کردن علاقه و استعداد خود، به حفظ ادبیات فارسی و فرهنگ ایرانی توجه ویژه ای داشته باشند.

ادبیات فارسی نقش پر رنگی در هویت و سبک زندگی ایرانی دارد و نباید بدست فراموشی سپرده شود. همچنین شعر و داستان از گذشته تا به امروز از مقوله های بسیار مهم یک فرهنگ بوده است و خیلی از آموخته ها و دانسته های بشر از آن گرفته می شود چراکه ادبیات روح یک فرهنگ است و نماد انتقال عواطف، عقاید و بسیاری حرف ها از نسلی به نسل دیگر است و توجه به آن انسان را دانا، خلاق و فعال می‌کند. ما در طول تاریخ همواره شاعران و نویسندگان ایرانی بزرگی داریم که شهرت جهانی دارند. در نتیجه یکی از مزیت های بسیار مهم قالب وبلاگ الهام نبیئی، ضمیمه کردن عناوین در باب موضوع شعر و حتی اسم شاعران و اضافه کردن آن از طریق مدیریت وبلاگ در سرچ موتور های جستجو است که باعث می شود که افراد تنها با جستجوی عنوانی یا محتوایی از شاعر، به راحتی بتوانند به وبلاگ آن شعر برسد و از آن استفاده کند.

نبیئی گفت: «من محصل رشته انسانی هستم و همیشه نسبت به ادبیات فارسی علاقه خاصی داشته ام. به همین علت با خودم فکر کردم می توانم در وبلاگ از همین موضوع استفاده کنم. پس شعرهایی که به آنها علاقه داشتم و از لحاظ موضوع و مفهوم جالب و ارزشمند بود را در قالب وبلاگ به اشتراک گذاشتم.»

وی ادامه داد: «بسیاری از دانش آموزان، علاقه و استعداد در زمینه های فرهنگی و هنری دارند ولی فکر می‌کنند فرصتی برای دیده شدن ندارند. اما مسابقات و جشنواره های فرهنگی و هنری مانند جشنواره «فردا» نه تنها فرصتی برای این دسته از دانش آموزان است بلکه می تواند بستری مناسب برای انتقال فرهنگ ایرانی و ادبیات گرانقدر فارسی باشد.»

*دانش آموز خبرنگار پانا؛ نگین فخر واعظی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار