در گفت‌وگو با رتبه اول کشوری چهلمین جشنواره فرهنگی هنری «فردا» عنوان شد:

نشریه الکترونیکی عفاف، مخاطب را با دستاوردهای علمی فرهنگی کشور آشنا می‌کند

تهران (پانا) - دانش‌آموز برگزیده کشوری چهلمین جشنواره فرهنگی هنری «فردا» معتقد است نشریه الکترونیکی عفاف با تاکید و توجه بر بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین، مخاطب را با علوم و پیشرفت‌های روز دنیا و دستاوردهای علمی و فرهنگی کشور آشنا می‌کند و دانش‌آموزان با مطالعه این نشریه می‌توانند حوزه‌های علاقه‌مندی خود را شناسایی کرده و در جهت رسیدن به آن‌ها گام بردارند.

کد مطلب: ۱۳۰۲۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
نشریه الکترونیکی عفاف، مخاطب را با دستاوردهای علمی فرهنگی کشور آشنا می‌کند

نگین فخرواعظی؛ دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان نمونه دولتی عفاف منطقه ۵، در چهلمین جشنواره فرهنگی هنری «فردا» و همچنین سومین دوره جشنواره کانون‌های فرهنگی تربیتی در گرایش نشریه الکترونیکی با عنوان «نشریه عفاف» موفق به کسب رتبه اول کشوری شد.

وی در مورد مسابقات فرهنگی هنری گفت: «مسابقات فرهنگی هنری که هر ساله در مدارس برگزار می شود، نقش بسزایی در کشف استعدادها و توانمندی های دانش آموزان ایفا می‌کند. برگزیدگان این مسابقات در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در جهت کشف و پرورش استعداد های خود در زمینه های مختلف گام برمی‌دارند. آنها می‌کوشند تا با خلق آثار برتر، برنده و برگزیده این رقابت تنگاتنگ باشند.»

فخر واعظی در پاسخ به اینکه کشف استعدادهای دانش آموزان چه تاثیری در پیشرفت کشور خواهد داشت، افزود: «انسان دارای ابعاد مختلفی از توانمندی و استعداد است و شناخت این توانایی ها او را کمک می کند تا مسیر صحیح زندگی و پیشرفت را بیابد. دانش آموزان نیز باید در کنار کسب علم و دانش، علاقه و استعدادهای خود را نیز بشناسند و مهارت های خود را تقویت کنند تا در ترسیم آینده ای درخشان در پیشرفت و سربلندی کشور عزیزمان نقش آفرینی کنند.»

فخر واعظی درباره تاثیر و اهمیت مسابقات و جشنواره ها ادامه داد: «شرکت در مسابقات و جشنواره های علمی، فرهنگی و هنری مانند جشنواره «فردا»، می‌تواند تاثیر چشمگیری در شناخت، رشد، توسعه و ارتقای توانمندی های دانش آموزان داشته باشد. همچنین از مزایای دیگر برگزاری جشنواره فردا، تقویت روحیه خود باوری، خوداتکایی و شناخت هویت ملی است. چرا که هزاران اثر هنری برگرفته از تاریخ، فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی و انقلابی دانش آموزان در این جشنواره به نمایش در می آیند. همچنین کسب تجربه رقابت سالم در این جشنواره سبب می شود تا دانش آموزان توانایی های خود را محک زده و برای بهبود آن تلاش کنند که این به نوبه خود سبب پیشرفت سریع آنان در عرصه‌های علمی، فرهنگی و پرورشی می‌ شود.»

وی در مورد اثر برگزیده خود که نشریه الکترونیکی عفاف است، گفت: «نشریه الکترونیکی عفاف که نشریه برتر جشنواره «فردا» است، با تاکید و توجه بر بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین، مخاطب را با علوم و پیشرفت های روز دنیا و دستاوردهای علمی و فرهنگی کشور عزیزمان ایران آشنا می کند و دانش آموزان با مطالعه این نشریه می‌توانند حوزه های علاقه مندی خود را شناسایی کرده و در جهت رسیدن به آنها گام بردارند. نتیجه آنکه در سال های بعد با نسلی رو به رو خواهیم بود که در مسیر پیشرفت و دستیابی به علوم قرار گرفته و پرتوان تر، ایران را پیش خواهند برد.»

فخرواعظی در پایان خاطرنشان کرد: «همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ عزّت و قدرت یک کشور است. نسل دانش ‏پژوه و محقق و پژوهنده‏ کشور ما بداند امروز اگر برترى علمى با غربی ها است، در آینده‏ ای نه چندان دور با همت و اراده‏ شما مى توان کارى کرد که فردا آنها از شما یاد بگیرند.» من بعنوان یک دانش آموز علاقه مند به میهن و دینم امیدوار هستم که همه دانش آموزان کشورم بتوانند در کنار یکدیگر، با تلاش و کوشش خود موجب پیشرفت و توسعه ایران اسلامی شوند.»

دانش آموز خبرنگار؛ بهار طبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار