مدیرکل آموزش و پرورش استان در همایش معلم سازنده:

سیستان و بلوچستان نیازمند فعالیت جهادی براساس فرهنگ و بوم استان است

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در همایش معلم سازنده با اشاره به حضور و فعالیت گسترده گروه‌های جهادی از سایر استان‌های کشور در سیستان و بلوچستان گفت این استان نیازمند نهادینه‌سازی فرهنگ جهادی بر اساس فرهنگ و بوم منطقه است.

کد مطلب: ۱۳۰۲۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
سیستان و بلوچستان نیازمند فعالیت جهادی براساس فرهنگ و بوم استان است

حسنعلی میرعبدی در همایش معلم سازنده که با همت قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان و قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان با هدف توانمندسازی معلمان استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: یک سوم جمعیت استان دانش آموزان هستند و مابقی جمعیت نیز با این جمعیت به گونه ای در ارتباط هستند بر همین اساس می‌توان گفت آموزش و پرورش فراگیرترین دستگاه اجرایی کشور است.
وی افزود: دغدغه جدی در موضوع آموزش و پرورش وجود دارد و همه ما باید نسبت به تعلیم و تربیت دغدغه مند باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: تربیت یک انسان متناسب با دیدگاه های جامعه اسلامی رساندن وی به حیات طیبه است و در این مسیر تربیت بر تعلیم مقدم است.
میرعبدی خاطر نشان کرد: مسیر جامعه صالح از مدرسه صالح می گذرد و مدیر و معلمان مدرسه در ساختن این جامعه نقش بسیار مهمی برعهده دارند.
وی تصریح کرد: دانش آموزان سرمایه های همه آحاد جامعه هستند و باید نسبت به تربیت آنان دغدغه داشته باشیم.
میرعبدی با بیان اینکه ترویج و نهادینه سازی فرهنگ جهادی در میان مردم استان ضروری است، گفت: با وجود فعالیت گسترده و چشم گیر گروه های جهادی که از سایر نقاط کشور به سیستان و بلوچستان می آیند باید فرهنگ و تفکر جهادی در میان گروه های بومی براساس فرهنگ بومی شکل بگیرد.
وی بهره مندی از نظرات بزرگان، روحانیون، علما، معلمان و دانش آموزان را در این زمینه موثر دانست و گفت: تا زمانی که خودمان به دنبال تغییر و تحول در استان نباشیم، توسعه اتفاق نخواهد افتاد.
میرعبدی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش استان در مباحث فرهنگی و علمی با تمام امکانات و تجهیزات در خدمت همه جهادگران و دستگاه های همکار در تعلیم و تربیت است.
گفتنی است همایش یک روزه معلم سازنده با حضور بیش از ۳۰۰ معلم سیستانی و بلوچستانی با رویکرد تحول و نوآوری در آموزش، بررسی مشکلات آموزش و پرورش در استان، و ارائه دستاوردهای مجموعه های مردم نهاد فعال در زمینه عدالت آموزشی با همت قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان و قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی آموزش و پرورش استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار