مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در سوگواره «احلی من العسل»:

معرفت و بصیرت، مهمترین ویژگی‌ حضرت قاسم به عنوان الگوی نوجوانان است

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت ولایت‌پذیری، معرفت و بصیرت مهمترین ویژگی‌های حضرت قاسم (ع) به عنوان الگوی نسل نوجوان و جوان است که در حمایت از امام زمان خود، مرگ را شیرین‌تر از عسل می‌داند.

کد مطلب: ۱۲۹۸۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
معرفت و بصیرت، مهمترین ویژگی‌ حضرت قاسم به عنوان الگوی نوجوانان است

حسنعلی میرعبدی در سوگواره دانش آموزی «احلی من العسل» که در مسجد حجت بن الحسن العسکری زاهدان با حضور تشکل‌های دانش آموزی برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین علیه السلام چراغ هدایت و کشتی نجات است.

وی افزود: زندگی امام حسین علیه السلام نه تنها یک درس؛ بلکه هدایت و نکته برجسته تاریخ است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: وقتی انسان در امواج سهمگین تهاجم های فرهنگی و عقیدتی قرار می‌گیرد؛ امام حسین مسیر و صراط مستقیم را نشان می دهد.

میرعبدی ادامه داد: سیره امام حسین علیه السلام در رسیدن به قرب الهی نشان می‌دهد که شهادت چگونه انسان را به حیات طیبه خواهند رساند.

وی با اشاره به نحوه شهادت حضرت قاسم بن حسن در واقعه عاشورا اظهار کرد: وقتی حضرت قاسم (ع) در پاسخ به اباعبدالله الحسین درباره اینکه می‌پرسند مرگ را چگونه می‌بینید؟ می گوید: احلی من العسل؛ نشان دهنده معرفت و بصیرت این جوان در حمایت از امام زمان خود است.

میرعبدی خطاب به دانش آموزان گفت: حضور در این محافل رزق معنوی است و قطعا برای شما معرفت و بصیرت به دنبال خواهد داشت‌.

وی خاطرنشان کرد: شناخت و مطالعه درباره فلسفه قیام امام حسین علیه السلام، داشتن محبت زبانی و قلبی به اهل بیت (ع)، اطاعت از خدا، پیامبر، ائمه و نایب بر حق آنان از مهمترین نتایجی است که حضور نوجوانان و جوانان در این محافل می تواند به همراه داشته باشد.

میرعبدی غیرت دینی، شجاعت، عبادت، رعایت حقوق دیگران، اعطای صدقات و رقت قلب را از مهمترین صفات امام حسین علیه السلام عنوان کرد و گفت: باید به دنبال ایجاد این صفات در خود باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: عدالت خواهی، آزادی به مفهوم اسلامی در حوزه فردی، روحی و اجتماعی، احساس مسئولیت، بصیرت و آگاهی با محور اهل بیت (ع) از جمله انتظارات مقام معظم رهبری از جمعیت جوان و نوجوان است که انتظار می رود دانش آموزان با این ویژگی ها در حوزه های سیاسی و اجتماعی فعالیت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار