مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد:

سورت موجب بهبود و افزایش کارآیی ظاهر برنج شد

محمودآباد (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت با سورت برنج و حذف مواد خارجی مانند، سنگ، شیشه، پلاستیک و سایر مواد نتایج عالی در بهبود ایمنی مواد غذایی به دست می‌آید.

کد مطلب: ۱۳۰۲۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
سورت موجب بهبود و افزایش کارآیی ظاهر برنج شد

محمد هادی‌زاده با اشاره به اینکه 10 واحد دارای مجوز سورتینگ و بسته‌بندی برنج در شهرستان محمودآباد فعالیت دارند، بیان کرد: ظرفیت هر یک از این واحدها بطور میانگین، 2000 تن برنج در سال است.

هادی‌زاده در مورد سورتینگ برنج گفت: سورتینگ برنج، عملی است که در آن برنج‌های با رنگ غیرمعمول، سنگ‌‌ریزه‌ها، حشرات کوچک مانند، شپش، شوآک (یا در زبان محلی دَلِک که به برنج‌های غیرهمسان می‌گویند) و هر گونه ضایعات دیگر از برنج جدا می‌ شود.

وی با بیان اینکه برنج قبل از اینکه وارد دستگاه سورتینگ شود با دستگاه دیگری به نام دستگاه بوجاری الک زده می شود بطوری که خروجی دستگاه بوجاری به دستگاه سورت متصل است، افزود: مکانیزم کاری دستگاه سورتینگ بدین گونه است که برنج های خالص شده از نظر شکستگی وارد دستگاه سورت شده سپس به وسیله بالابر درون مخزن شیشه ای ریخته می شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: دستگاه سورتینگ قادر به پاکسازی 5/2 تن برنج در ساعت را دارد و می توان آن را برای مرتب سازی انواع مختلف برنج برنامه ریزی کرد.

دانش آموز خبرنگار : علی جعفر پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار