در اولین جلسه شورای اجرایی، عملیاتی و فناورانه سند تحول بنیادین مطرح شد:

نگاه سند تحول بنیادین، تلفیق نظر و عمل است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶، نگاه سند تحول بنیادین را تلفیق نظر و عمل دانست و عنوان کرد که در ساحت علمی و فناوری، به دنبال تربیت دانش‌آموزانی هستند که با پیوند زدن علم، به فناوری‌های جدید دست یابند.

کد مطلب: ۱۳۰۰۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
نگاه سند تحول بنیادین، تلفیق نظر و عمل است

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 6 تهران، اولین جلسه شورای اجرایی، عملیاتی و فناورانه سند تحول بنیادین با حضور حمید ضیاء پور؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶، محمدرضا یادگاری؛ سرپرست معاونت آموزش متوسطه منطقه، آزیتا فکور؛ سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی و کارشناس مسئولان دوره های آموزشی و پرورشی در مرداد ماه 1401 در دفتر مدیریت با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

حمید ضیاء پور؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶، در ابتدای جلسه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات همکاران در راستای اجرای بهینه فعالیت های آموزشی و پرورشی در راستای اجرای سند تحول بنیادین در مجموعه آموزش و پرورش منطقه ۶ گفت: اجرای سند تحول بنیادین، در کف مدارس حکم قانون را داشته و لازم الاجرا است و باید همه مدیران برای تحقق این سند، همکاری کنند. زیرا سیاست و اولویت اول آموزش و پرورش، ریل‌گذاری برای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین است. در مسیر ریل‌ گذاری سند تحول بنیادین، همه ارکان تعلیم و تربیت سهم دارند و نتیجه کار ما در مدرسه مشخص خواهد شد و بنا داریم تا سیاستگذاری و برنامه‌ریزی به کف مدارس برسد.

وی در ادامه افزود: بر اساس تمام معیارها و محورهای ما در آموزش و پرورش، تربیت تمام ساحتی بر اساس سند تحول باید آموزش داده شود و سند تحول بنیادین باید در کلاس درس توسط معلمان بیان و ارائه شود.

ضیاء پور گفت: مهمترین هدف سند تحول بنیادین، تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است و مدرسه ای موفق است که تمام فعالیت ها از جمله: آموزش، روال و فرآیندها، ارزشیابی فرایندها، توانمند سازی، نگرش عوامل اجرایی و آشنایی اولیا با رویکرد تمام ساحتی را اجرا کند. نگاه سند تحول بنیادین، تلفیق نظر و عمل است. مثلا در ساحت علمی و فناوری، به دنبال تربیت دانش آموزانی هستیم که با پیوند زدن علم، به فناوری های جدید دست یابد.

سپس با بیان یک سوال، زمینه های تحول را مطرح کردند و بررسی جواب سوال به جلسه دوم توسط اعضاء موکل شد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ در این جلسه، با ارائه راهکارهایی در زمینه اجرای سند و رنگ آمیزی کلاس های درس و الگوسازی مدارس، مطالبی بیان کرد.

همچنین کارشناس مسئولان نیز نظرات خود را ارائه کردند.

در پایان، کارشناس مسئول آموزش ابتدایی به عنوان دبیر شورا، جهت پیگیری امور محوله در ارتباط با فعالیت های سند تحول بنیادین انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار