برگزاری سوگواره دانش‌آموزی احلی من العسل در قزوین

قزوین (پانا) - همزمان با سالروز شهادت نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم بن الحسن (ع) سوگواره دانش‌آموزی "احلی من العسل با حضور بیش از هزار دانش‌آموز در محوطه امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سوگواره دانش‌آموزی احلی من العسل در قزوین

حجت الاسلام حسین محمد زاده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در این مراسم، تقویت بنیه مذهبی نوجوانان دانش‌آموز، حضور سازمان‌ یافته دانش‌آموزان در مراسم‌های مذهبی و همچنین نقش‌آفرینی آنها در برگزاری آیین های ملی و مذهبی را از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

محمدزاده، واقعه عاشورا را حماسه‌ای بزرگ و انسان ساز معرفی کرد که هر لحظه آن درس‌های بزرگی برای بشریت دارد و افزود: یکی از موثرترین فعالیت‌های ما در حوزه تربیتی و پرورشی، پرداختن به امور دینی و مذهبی بوده و اوج این فعالیت‌ها نیز قیام عاشورا است؛ از این رو ضرورت دارد که ما در این ایام برای دانش‌آموزان، برنامه‌های متعددی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در واقعه محرم، برای نوجوانان و جوانان شخصیتی مناسب‌تر از حضرت قاسم بن الحسن(ع) نداریم که هم‌سن دانش‌آموزان بوده و مردانگی و شجاعت این جوانمرد، تا حدی است که شهادت در راه امام و عقیده خود را «احلی من العسل» و شیرین‌تر از عسل توصیف می‌کند.

همزمان با برگزاری این مراسم که با سینه زنی و نوحه خوانی در صحن امامزاده حسین (ع) همراه بود در شهرهای دیگر استان نیز سوگواره احلی من العسل برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار