زینب کبری (س) خبرنگار واقعه کربلا

تهران (پانا) - خبرنگاران، زبان گویا و وجدان بیدار جامعه بوده و تقارن روز خبرنگار با واقعه عاشورا، اهمیت اهداف و ابعاد شخصیت اباعبدالله و یارانش، خصوصا حضرت زینب(س) را در زنده نگاه داشتن این قیام پر محتوا نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۹۹۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
زینب کبری (س) خبرنگار واقعه کربلا

محمد صادق نوری تبار، فعال حوزه فرهنگی، رسانه و فضای مجازی در گفت و گو با پانا بیان کرد: «تقارن سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و ۱۷ مرداد (روز خبرنگار) یادآور مسئولیت سنگین فعالان حوزه رسانه و نقش موثر آنان برای آگاه سازی و روشنگری بشر در عصر کنونی است.»

وی افزود: «خبرنگاران وجدان بیدار جامعه بشری و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه‌ای، مرهون تلاش‌های شبانه روزی آنهاست.»

نوری تبار گفت: «عاشورای حسینی فرصتی است که انسان به علم و درس نهضت عظیم امام حسین (ع) مبنی بر حق طلبی و ظلم ستیزی در راه خدا بیندیشد و آن را ترویج دهد. امام حسین(ع) شهادت را برای احیای دین و نشان دادن راه خدا انتخاب کرد تا برای ما الگویی از انسان های متعهد باشد که این مهم با توجه به نیاز بشر امروز به آگاهی بیشتر، نقش و وظیفه خبرنگاران در تمامی جنبه های زندگی انسان نمود بیشتری یافته است. همان گونه که زینب کبری (س) با احیای اخبار کربلا این واقعه عظیم را زنده نگاه داشت تا درس بزرگی برای آیندگان باشد.»

وی سپس عنوان کرد: «خبرنگاران زبان گویای جامعه بوده و با قلم صداقت مردم را آگاه می سازند و امید که این تلاش بی شائبه آنها، روشنی، بصیرت و شفافیت را به ارمغان آورد. در واقع روز خبرنگار تقدیر از زحمات کسانی است که با مسئولیت و آزادی و تحمل سختی‌های فراوان به نگاشتن حقایقی می‌پردازند که رشد و توسعه جامعه را ثمر می‌بخشد و همواره به مثابه دیده‌بانان امین جامعه در عرصه‌های مختلف پرچم آزادی، آگاهی و امید را افراشته‌اند.»

دانش‌آموز خبرنگار: عرفان نوری تبار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار