سیروس حسن‌زاده:

نمایندگان مجلس دانش‌آموزی به عنوان سفیران فرهنگ ایمنی ترافیک، می توانند به آموزش و پرورش یاری برسانند

تهران (پانا) - سرپرست معاونت اجتماعی پلیس راهور فراجا، نمایندگان مجلس دانش‌آموزی را به عنوان پلیس یار های جوان و سفیران فرهنگ ایمنی ترافیک دانست که می‌توانند در حوزه فرهنگ ترافیک، به آموزش و پرورش و پلیس راهور یاری برسانند.

کد مطلب: ۱۲۹۸۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان مجلس دانش‌آموزی به عنوان سفیران فرهنگ ایمنی ترافیک، می توانند به آموزش و پرورش یاری برسانند

سیروس حسن زاده؛ سرپرست معاونت اجتماعی پلیس راهور فراجا در اختتامیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی به گفت و گو با نمایندگان دانش آموزان پرداخت.

حسن زاده در این نشست به میزان تاثیر آسیب های انسانی در تصادفات کشور اشاره کرد و گفت: «در آمار تصادفات کشوری، سالانه ۳۰۰ هزار مجروح و مصدوم و ۱۷ هزار نفر جان خود را از دست می دهند که متاسفانه ۱۰ درصد این افراد دچار قطع نخاع و معلولیت می شوند؛ یعنی سالانه حدود ۳۰ هزار نفر معلول و قطع نخاع و قطع عضو در اثر تصادفات داریم.»

معاونت اجتماعی پلیس راهور فراجا در ادامه این تصور در اکثر مردم که حوادث برای خودشان رخ نخواهد داد را رد و بیان کرد: «تصور اغلب افراد بر این است که این حوادث هرگز برایشان اتفاق نمی افتد زیرا خود را منظم می دانند. اما متاسفانه این مسائل برای هر شخصی در اطرافیان دور یا نزدیک امکان دارد اتفاق افتاده باشد.»

وی به خسارات جانی تصادفات اشاره کرد و افزود: از بحث تلفات جانی که بگذریم از نظر مالی نیز این حوادث خسارت به همراه دارد. سالانه حدود ۷ درصد تولید ناخالص ملی از بین می‌رود. این در حالی است که رشد اقتصادی کشور حدود ۴ درصد است. از طرفی در بحث معنوی نیز خانواده فرد آسیب دیده دچار آسیب‌ها و خسارات معنوی و عاطفی جبران ناپذیری می شوند.

معاونت اجتماعی پلیس راهور فراجا در پایان خطاب به نمایندگان دانش آموزان اظهار کرد: شما نمایندگان مجلس دانش آموزی که از نخبگان کشور هستید، به عنوان یک ظرفیت بالا و تاثیرگذار می توانید در حوزه فرهنگ ترافیکی به آموزش و پرورش و پلیس راهور یاری رسان باشید. در بحث فرهنگ سازی از شما درخواست دارم که از همین سنین نوجوانی که سن تعالی است، احترام شهروندی را جدی بگیرید تا در جامعه تاثیرگذار باشید و این رسالت را هم برای بزرگترها و والدین و هم کوچکترها به عنوان پلیس یارهای جوان و سفیران فرهنگ ایمنی ترافیک یادآور باشید. در امر فرهنگ سازی باید از خودمان شروع کنیم و جشنواره ای نیز با این مضمون در نظر داریم که اول به اصلاح خود و سپس به فرهنگ سازی و اصلاح جامعه بپردازیم.»

دانش آموز خبرنگار: آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار