رییس مجلس دانش‌آموزی شهرستان سراوان:

مجلس دانش‌آموزی تبلور سیاست دانش‌آموز محوری در سند تحول بنیادین است

سراوان (پانا) - رئیس مجلس دانش‌آموزی شهرستان سراوان گفت یکی از سیاست‌های وزارت آمـوزش و پـرورش بـر مبنـای سـند تحـول بنیادیـن، سیاسـت «دانش‌آموز محـوری» اسـت کـه تبلـور آن تشکیل مجلـس و شوراهای دانش‌آموزی در سـطوح مختلـف اسـت.

کد مطلب: ۱۲۹۶۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی تبلور سیاست دانش‌آموز محوری در سند تحول بنیادین است

علی ستوده در جلسه هیئت رییسه مجلس دانش‌آموزی سراوان که با موضوع تشکیل کمیسیون‌های پنجگانه برگزار شد، اظهار کرد: این کمیسیون ها در محورهای فرهنگی، هنری و اجتماعی، علمی و آموزشی، اخلاقی و تربیتی، ورزش و سلامت و ارتباطات و فناوری تشکیل می شوند که هر کدام وظایفی برعهده دارند.

وی افزود: بحث و بررسی در مورد مسائل جامعه دانش آموزی و موانع و چالش های پیش رو در شهرستان و ارائه طرح، برنامه و راهکار های سازنده یکی از وظایف اعضای این کمیسیون هاست.

ستوده ادامه داد: همچنین اعضای کمیسیون های پنجگانه می بایست در بحث و تبادل نظر در رابطه با موضوع و تدوین پیش نویس سند مجلس دانش آموزی کشور و ارائه جمع بندی دیدگاه ها و نظرات به مجلس دانش آموزی استان مشارکت داشته باشند.

وی همچنین بر دعوت از مسئولان و کارشناسان مختلف آموزش و پرورش جهت حضور در کمیسیون های تخصصی به منظور بهره گیری از نظرات و تجربیات آنها تاکید کرد.

ستوده تصریح کرد: براساس سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی نخستین و مهمترین رسالت آموزش و پرورش کشور است و برای اینکه این اتفاق بیفتد مدرسه باید به یک نهاد تربیتی فرهنگی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: تشکل های دانش آموزی یکی از ابزارهای قوی آموزش و پرورش برای انجام این رسالت خطیر است.

گفتنی است در این جلسه کمیسیون های پنجگانه طبق علاقه نمایندگان تشکیل شد و رئیس و منشی و اعضای کمیسیون ها مشخص شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار