در بیانیه مجلس دانش‌آموزی زاهدان به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر عنوان شد:

سوم خرداد الگوی عینی و عملی مقاومت برای نسل جوان و نوجوان است

زاهدان (پانا) - اعضای مجلس دانش‌آموزی شهرستان زاهدان با صدور بیانیه‌ای سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشتند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
سوم خرداد الگوی عینی و عملی مقاومت برای نسل جوان و نوجوان است

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

یا أیها الذین آمنوا إن تنصروا الله ینصرکم و یثبت أقدامکم

«ما در جنگ، ابهت دو ابر قدرت شرق وغرب را شکستیم؛ ما نشان دادیم ایران و ایرانی چون سایرین نیستند و سایر تجربه های شما در مصاف با ایران به کار نمی آیند. اینجا سه هزار سال دفاع و نبرد صورت گرفته؛ اینجا سلاح کاری از پیش نمی‌برد؛ اینجا پیروزی با آن هایی است که اراده ی قوی تری دارند و بی شک اراده سربازان غیور ایران اراده ای فوق اراده های شما است.» این ها سخنان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ه) پس از پیروزی در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر است.

سخنانی که هم اکنون نیز پس از گذشت 40 سال از این حماسه تاریخی همچنان لرزه به اندام دشمنان می اندازد و غرور و افتخار را در رگ های جوانان و نوجوانان ایران به حرکت در می آورد. نسل به نسل، سینه به سینه عشق به وطن اینگونه به ما منتقل شده و هربار عمیقتر و قوی تر خواهد شد.

سوم خرداد الگوی عینی و عملی مقاومت برای نسل جوان و نوجوان است. دانش آموزان و نونهالان کشور از حماسه تاریخی سوم خرداد درس اقتدار آموختند؛ این پیروزی چراغ راه و الگوی تعالی پیشرفت و ایستادگی برای آینده سازان کشور است.

آموزش و پرورش امروز با رجوع به حوادث هشت سال دفاع مقدس و یادآوری آنها می‌تواند به وظیفه بزرگ خود یعنی تربیت نسلی متعهد، وفادار و انقلابی عمل کند.

دانش آموزان ما باید حماسه آزادی خرمشهر و رشادت های زمندگان در هشت سال دفاع مقدس را سرلوحه کار خود قرار دهند و در سنگر علم و عمل روز به روز به تقویت استقلال کشور از بیگانگان و توسعه و آبادانی این مرزوبوم کمک کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار