‌در گفت‌وگو با پانا:

فرشاد فلاحت‌زاده: اسکوچیچ به هرقیمتی می‌خواهد در جام جهانی باشد

فدراسیون کمیته فنی را زیر سوال برد

تهران (پانا) - ملی‌پوش اسبق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است با اینکه فدراسیون اسکوچیچ را با رفتارهای غیرحرفه‌ای تحقیر کرد اما این مربی می‌خواهد به هر قیمتی شده روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی بنشیند.

کد مطلب: ۱۲۹۶۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
فرشاد فلاحت‌زاده: اسکوچیچ به هرقیمتی می‌خواهد در جام جهانی باشد

امیرحسین اشرفی / فرشاد فلاحت‌زاده در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به ابقای اسکوچیچ گفت: «اصلاً بحث برکناری اسکوچیچ با توجه به فرصت کمی که به شروع جام جهانی باقی‌مانده، کار زیبا و پسندیده‌ای نبود. اما بعدازاینکه تصمیمی که کمیته فنی فدراسیون فوتبال مبنی بربرکناری اسکوچیچ گرفت، و فدراسیون آن را وتو کرد، به نظرم آن وجهه و حرمتی که سرمربی داشت، از بین رفت. افرادی که در کمیته فنی عضو بودند، جزو نفرات باسابقه و معروف تیم ملی بودند. حالا که فدراسیون مربی را ابقاء کرد، اسکوچیچ نباید می‌ماند. واقعاً رفتن به جام جهانی ارزش این را نداشت که بازیکنان و سرپرست علیه سرمربی جبهه بگیرند. اکثر تیم علیه سرمربی موضع‌گیری منفی داشت و حالا با ماندن او مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد.»

وی افزود: «سرپرست تیم باید تابع سرمربی باشد. سرپرست وظیفه دارد به بازیکنان سرکشی کند تا نظم تیم به هم نریزد. سرمربی حرف اول را می‌زند. اگر سرمربی گفته صبحانه اختیاری است، در حیطه وظایفش است. البته که علم تغذیه صبحانه را وعده‌ای مهم می‌داند. بااین‌حال معتقدم نباید این مسائل تیم ملی رسانه‌ای می‌شد. این مسائل را بازگو کردند تا سرمربی تغییر کند. فدراسیون هم می‌خواست سرمربی را عوض کند و دنبال مربی دیگری بودند اما به خاطر نداشتن آگاهی از آئین‌نامه و قوانین، شتاب‌زده عمل کردند. با این کار وجهه و شخصیت اسکوچیچ زیر سؤال رفت. واقعاً زیبنده فوتبال ما نبود که این مسائل را رقم زدند. اسکوچیچ هم نشان داد به هر قیمتی می‌خواهد، روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی بشیند. واقعاً اسکوچیچ هم مثل جلال طالبی که در جام جهانی 98 سرمربی تیم ملی شد، نه وجهه و نه شخصیت اداره نیمکت و رختکن تیم ملی را ندارد. دیدید که بعدها خداداد عزیزی در مورد جلال طالبی چه مسائلی را گفت.»

پیشکسوت باشگاه استقلال تصریح کرد: «الان اسکوچیچ نمی‌تواند بازیکنانی که علیه او موضع‌گیری کرده بودند را کنار بگذارد. او مجبور است از آن‌ها استفاده کند. الان موقعیتش هم نیست اما فدراسیون راه فرار را برای سرمربی باز گذاشته است. اگر طارمی را در ترکیب بگذارد و او خوب بازی نکند، می‌تواند بگوید خواسته در کارم بگذارد. جام جهانی وسوسه‌انگیز است و هرکسی دوست دارد، روی نیمکت تیمی باشد. ایویچ هم می‌گفت من به پول احتیاجی ندارم و می‌خواهم فقط در رزومه‌ام جام جهانی باشد. هرچه که باشد جام جهانی برای هر مربی‌ای پیشنهاد زیاد می‌آورد. البته اسکوچیچ زحمت‌کشیده است و نباید با او چنین رفتاری می‌شد. اگر واقعاً نمی‌خواستند او باشد باید بعد از صعود به جام جهانی، او را کنار می‌گذاشتند. الان با ابقای او، فدراسیون کمیته فنی‌اش را زیر سؤال برد.»

فرشاد فلاحت زاده گفت: «مربی باید مدیر باشد. ما با کی روش هم به دور بعد جام جهانی صعود نکردیم. زمانی که مایلی کهن سرمربی تیم ملی بود، علی دایی وقتی از آلمان آمد، گفته بود صبح‌ها تمرین نمی‌کنم. آنجا مایلی کهن به او گفته بود اگر تمرین نیایی، باید بروی. بعدازاین تذکر بود، که دایی سر ساعت 9 صبح زودتر از بقیه در تمرینات حاضر می‌شد. این مدیریت مایلی کهن را نشان می‌دهد. الان هم فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و هر اتفاقی ممکن است بیافتد. بچه‌های تیم ملی اگر تن به کار بدهند و مثل بازیکنان حرفه‌ای، کاری به سرمربی نداشته و تابع دستورات باشند، واقعاً سالی است که می‌توانیم با تلاش بیشتر به دور بعد صعود کنیم. الان دیگر چاره‌ای نیست. خوبی تیم ملی ما این است که بچه‌ها شناخت خوبی از هم دارند. منکر بازی تدارکاتی نیستم اما همیشه تیم ملی با این چالش روبرو بوده است. بچه‌ها هم با این شرایط کنار آمده‌اند. می‌بینید که فدراسیون هم نمی‌تواند درست برنامه‌ریزی کند. ما به قطر می‌رویم، قطر به فرانسه می‌رود. با این شرایط سخت واقعاً کار سخت است اما فوتبال ما همیشه در شرایط سخت بهترین واکنش را نشان می‌دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار