آغاز برداشت گندم از ۲۷۴ هزار هکتار اراضی دیم و آبی در اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل از برداشت گندم از ۲۷۴ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برداشت گندم از ۲۷۴ هزار هکتار اراضی دیم و آبی در اردبیل

نادر تقی‌زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل در جریان بازدید از مراکز خرید گندم در جعفرآباد اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ هزار تن گندم از اراضی مستعد استان اردبیل برداشت شود.

وی تصریح کرد: محصول استراتژیک گندم از شمال تا جنوب استان اردبیل در تمامی اراضی مستعد کاشته می‌شود و امسال برداشت گندم از اواخر خرداد آغاز و تا پایان شهریور استمرار خواهد داشت‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه امسال انتظار محصولی پربار از این اراضی را داریم، گفت: برداشت محصول استراتژیک گندم در ۲۷۴ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان اردبیل انجام و تحویل سیلوها و مراکز خرید می‌شود.

تقی‌زاده بیشترین محصول برداشت شده را مربوط به منطقه مغان اعلام کرد و افزود: برداشت محصول از مزارع دیم شهرستان‌های پارس‎‌آباد، اصلاندوز، گرمی مغان و نیز مزارع مناطق سردسیری استان نیز به تدریج آغاز می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز برداشت خرید تضمینی محصول برداشت شده، گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل نیز در ۴۴ مرکز خرید شروع شده است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به پیش‌بینی تولید ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل در سال زراعی جاری بیان کرد: این میزان برداشت حدود ۲۰۰ هزار تن کمتر از میزان پیش‌بینی شده تولید این محصول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار