معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قم:

40 درصد بازماندگان از تحصیل در قم شناسایی شده‌اند

قم (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت تاکنون 40 درصد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان قم شناسایی شده اند.

کد مطلب: ۱۲۹۴۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
40 درصد بازماندگان از تحصیل در قم شناسایی شده‌اند

مریم السادات پناهنده، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قم در نخستین جلسه کارگروه عملیاتی بازماندگان از تحصیل «قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» اعلام کرد: به جهت اهمیت پیگیری موضوع بازماندگان از تحصیل، نمایندگانی در نواحی و مناطق برای شناسایی، جذب، نگهداشت و آموزش کودکان بازمانده از تحصیل معرفی شده اند.

وی با تاکید بر اهمیت ورود مدیریت استان به موضوع شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، گفت: شایسته است استانداری قم و دستگاه های مرتبط خارج از آموزش و پرورش از جمله کمیته امداد، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه قضایی به موضوع حل مشکلات دانش آموزان مذکور ورود کنند.

پناهنده با تقدیر از تلاش گسترده ناحیه یک قم در شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، ادامه داد: در مورد این موضوع نیاز به حضور نهادهای مردمی و جریان‌سازی در خانواده ها داریم تا این موضوع، خانواده به خانواده منتقل و کودکان بازمانده جذب شوند.

وی افزود: به دنبال کسب مجوز هستیم تا در چارچوب خارج از مدرسه، برای کودکان 6 تا 12 سال کلاس بگذاریم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار از سفر ریاست جمهوری به قم به موضوع بازماندگان از تحصیل، عنوان کرد: در این خصوص تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است و لازم است پیگیری شود.

وی گفت: به مدیرآموزگاران اعلام شده که با شوراهای اسلامی روستاها در ارتباط باشند تا بازماندگان از تحصیل به سرعت شناسایی شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره آماری به چرایی مشکل بازماندگان از تحصیل گفت: مهاجرت، کودکان استثنایی، بیماران صعب العلاج، فقر مالی، اشتغال به کار، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، فوت شدگان و دلایل کرونایی از جمله عوامل احصا شده در خصوص بازماندگان از تحصیل هستند.

وی یادآور شد: بدلیل عدم دسترسی، تاکنون تنها 40 درصد کودکان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی شناسایی و جذب شده اند.

دانش آموزخبرنگار: مائده عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار