طریفی حسینی در نشست با رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خواستار شد؛

جذب و آموزش بازماندگان از تحصیل و بزرگسالان با نیازهای ویژه

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست با معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خواستار جذب و آموزش بازماندگان از تحصیل و بزرگسالان با نیازهای ویژه توسط سازمان نهضت سوادآموزی شد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
جذب و آموزش بازماندگان از تحصیل و بزرگسالان با نیازهای ویژه

حمید طریفی حسینی در این نشست که در محل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد، با بیان اینکه سیاست تحولی جدید وزارت آموزش و پرورش ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین بخشی و فرابخشی است، گفت: بر اساس این رویکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نظر دارد با مشارکت با سازمان نهضت سوادآموزی برنامه‌های خود را در زمینه های مشترک پیش ببرد.

وی تصریح کرد: جذب و آموزش بازماندگان از تحصیل و بزرگسالان با نیازهای ویژه، آموزش والدین بی‌سواد دانش آموزان با نیازهای ویژه و به اشتراک گذاشتن داده‌های اطلاعاتی می‌تواند محور همکاری مشترک این دو سازمان باشد.

وی افزود: هم‌چنین سازمان نهضت سوادآموزی می‌تواند در آموزش والدین برای پیشگیری از معلولیت‌ها نقش مؤثری داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه حدود 5 هزار و 700 فرد بزرگسال با نیازهای ویژه در سال 1400 توسط سازمان نهضت سوادآموزی تحت آموزش قرار گرفته‌اند، بیان داشت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای همکاری‌های مشترک این دو سازمان می‌تواند در زمینه آموزش خط بریل و زبان اشاره به آموزش یاران نهضت سوادآموزی، مناسب‌سازی محتوای آموزشی برای افراد بزرگسال با نیازهای ویژه و چاپ کتاب بریل با این سازمان همکاری داشته باشد.

علیرضا عبدی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی نیز در این جلسه با اشاره به دو طرح در حال اجرای "شورای تعلیم و تربیت روستا" و " شواری تعلیم و تربیت محله" توسط سازمان نهضت سوادآموزی، گفت: سازمان نهضت سوادآموزی می‌تواند در اجرای این دو طرح به‌ افراد بازمانده از تحصیل و بزرگسالان با نیازهای ویژه خدماتی را ارائه دهد.

شایان ذکر است این جلسه در راستای انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد و در این جلسه قرار بر این شد با تدوین دستورالعملی همکاری‌های مشترک دو سازمان ادامه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار