فرمانده قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی تشریح کرد؛

جزئیات اجرای طرح ساماندهی بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان

با همکاری بنیاد برکت ۱۵ دستگاه ون برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استان سیستان و بلوچستان در روستاها به نزدیکترین مدرسه تهیه شده است/ سامانه‌‌ ‌امکان ثبت‌نام بازماندگان از تحصیل راه‌اندازی خواهد شد

زاهدان (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش و فرمانده قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی گفت از آنجایی که مشکلات اقتصادی و معیشتی دلیل بازماندگی بسیاری از دانش‌آموزان از تحصیل است، خیرین می‌توانند با کمک به حل این مشکلات مهمترین رکن اجرای طرح ساماندهی بازماندگان از تحصیل (سبات) باشند. سامانه‌‌ ‌امکان ثبت‌نام بازماندگان از تحصیل راه‌اندازی خواهد شد

کد مطلب: ۱۲۹۶۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات اجرای طرح ساماندهی بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان

حمیدرضا خان‌محمدی در مراسم افتتاحیه طرح ساماندهی بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در هر فرایند آموزشی به دلایل مختلف تعدادی از دانش آموزان با وجود فراهم بودن شرایط و امکانات تحصیل، از این فرایند باز‌می‌‌مانند.

وی افزود: نداشتن توانایی مالی برای تامین هزینه‌های تحصیل، مهاجرت از روستاها به شهرها، ورود زودهنگام دانش‌آموزان به بازار کار به دلیل فقر اقتصادی خانواده از مهمترین عوامل بازماندگی از تحصیل است.

خان محمدی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به‌دلیل خشکسالی‌های چندین ساله بیشترین نرخ بازماندگان از تحصیل در کشور را داراست، ادامه داد: اگر این طرح در این استان به درستی اجرا شود، نمونه موفقی برای حل مشکل بازماندگان از تحصیل در سایر استان‌های کشور خواهد بود.

فرمانده قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی تصریح کرد: در گام اول این طرح که از هم‌اکنون آغاز می‌شود، دانش‌آموزان لازم التعلیم در شهرستان‌ها و مناطق استان شناسایی می‌شوند.

خان‌محمدی ادامه داد: انتظار داریم همه افراد در معرفی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در محل زندگی خود برای اجرای هر چه بهتر این طرح همکاری کنند.

وی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان را به‌عنوان محل رجوع بازماندگان از تحصیل عنوان کرد و گفت: به‌زودی از طریق سامانه‌ای که در قرارگاه عدالت تربیتی راه‌اندازی خواهد شد امکان ثبت‌نام بازماندگان از تحصیل فراهم می‌شود.

خان‌محمدی اجرای طرح روستا مرکزی را مکمل طرح سبات عنوان کرد و گفت: با همکاری بنیاد برکت ۱۵ دستگاه ون برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استان در روستاها به نزدیکترین مدرسه تهیه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار