مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

هدایت استعدادهای دانش‌آموزان جهت آموزش مهارت‌های فردی از مهمترین اهداف پایگاه‌های اوقات فراغت است

کریمیان: نباید همه چیز به کلاس درس محدود شود، بلکه لازم است در اوقات فراغت در یک کار جمعی برای آینده دانش‌آموزان و رشد اجتماعی آنان برنامه‌ریزی شود

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان را در ایجاد فرصت‌های آموزش مهارت‌های فردی از مهمترین اهداف راه‌اندازی پایگاه‌های اوقات فراغت دانست و بر اثرگذاری این پایگاه‌ها در کمک به ارتقای رشد همه‌جانبه شخصیت دانش‌آموزان و استمرار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در ایام تابستان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
هدایت استعدادهای دانش‌آموزان جهت آموزش مهارت‌های فردی از مهمترین اهداف پایگاه‌های اوقات فراغت است

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در حاشیه بازدید از آئین افتتاحیه برنامه‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی و تربیتی شهر تهران در گفت‌وگو با پانا گفت: «بازدید از این مراسم با هدف آشنایی با نمونه کارها و دست‌سازهای دانش‌آموزانی صورت گرفته است که به صورت مهارت‌آموزی تحت آموزش قرار گرفتند و امروز این دست‌سازه‌ها به منصه ظهور و تماشای عموم گذاشته شده است تا به نوعی به اقتصاد آینده این دانش‌آموزان هنرمند و کارآفرین کمک کنیم و انگیزه بیشتری را در آنان ایجاد کنیم.»

وی ادامه داد: «براساس برنامه‌های مقرر شده با هدف افزایش همکاری‌ها و توسعه فعالیت‌های فرهنگی ورزشی جامعه فرهنگیان، با رویکرد ارتقاء سطح سلامت جسمانی و جبران کم‌تحرکی ناشی از کرونا در میان دانش آموزان و همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان که از اهداف و برنامه‌های مبتنی بر سند تحول بنیادین است؛ فضاهای ورزشی ذیل مدیریت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با هماهنگی مدارس، به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد و همچنین در راستای حفظ امنیت و سلامت دانش آموزان و ارائه خدمات مطلوب‌تر، تعداد ١٠٠ دستگاه اتوبوس نیز برای حمل و نقل دانش‌آموزان به این فضاهای ورزشی، فرهنگی، آموزشی در اختیار آموزش و پرورش شهر تهران قرار گیرد.»

کریمیان با تاکید بر اهمیت و ارزشمندی تابستان پیش رو که فرصت طلایی و پربار دانش‌آموزان خواهد بود، اذعان کرد: «در نظام تعلیم و تربیت، اوقات فراغت یعنی کشف استعدادهای ناب، زیرا دانش‌آموز بر اساس علاقه و استعداد خود در طرح اوقات فراغت شرکت کرده و از آن بهره لازم را می‌برد. کاری که همراه با عشق و علاقه باشد، تلاش و کوشش را به همراه دارد. این عشق و علاقه همراه با تلاش و کوشش باعث می‌شود یادگیری بسیار زودتر و بهتر نهادینه شود و به واسطه همین تلاش و کوشش ما می‌توانیم بسیاری از رهنمودهای تربیتی که در دستور کار نظام تعلیم و تربیت است را درون دانش‌آموزان خود نهادینه کنیم و با این کار تابستان آنان را به تابستانی پر بار تبدیل کنیم‌‌.»

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های این طرح شادابی، پویایی و نشاط دانش‌آموزان است، خاطرنشان کرد:«یکی از دغدغه‌های اصلی اولیا و دانش‌آموزان در ایام تابستان، برنامه‌های اوقات فراغت تابستانه است که از اهمیت زیادی برخوردار است. از آنجایی که ما دو سال پی در پی درگیر ویروس کرونا بودیم و در این دوران قشر دانش آموز، بیشترین آسیب‌های جسمانی و روانی را متحمل شدند و فرصت کمتری را برای تفریح و بازدید از اماکن اردویی و فرهنگی پیدا کردند، بر آن شدیم تا در تابستان پیش رو امکاناتی را فراهم کنیم تا در فضاهای اردویی و فرهنگی شاهد حضور جمعی و گسترده بیشتر دانش آموزان باشیم و خلاء‌های دو سال گذشته نوجوانان را با فعالیت‌های نشاط‌آور و پویا پر کنیم.»

وی با بیان اینکه ارتقای مهارت‌های دانش‌آموزان از اهداف مهم فعالیت‌های غنی‌سازی اوقات فراغت است، گفت: «اوقات فراغت یکی از دغدغه‌های والدین بعد از پایان سال تحصیلی دانش آموزان است که از مهمترین برنامه‌های آموزش و‌ پرورش با کمک دیگر ارگان‌ها، برگزاری برنامه‌های مفرح برای اوقات فراغت دانش آموزان است که این برنامه‌ها سبب کسب مهارت و کارآفرینی دانش آموزان در آینده می‌شود.»

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان با تأکید بر اهتمام دستگاه‌های فرهنگی نسبت به غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، اظهار کرد: «آموزش و پرورش در بین دستگاه‌ها بیشترین ارتباط را با قشر جوان و نوجوان دارد و نسبت به سایر ادارات باید احساس مسئولیت بیشتری در این خصوص داشته باشد. نباید همه چیز به کلاس درس محدود شود بلکه لازم است در اوقات فراغت با بهره‌گیری از همکاری و هم افزایی موثر در یک کار جمعی برای آینده دانش‌آموزان و رشد اجتماعی آنان برنامه‌ریزی شود.»

دانش‌آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار