علیرضا کریمیان درمراسم تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم شهر تهران:

افزایش سطح آگاهی و توجه به سبک زندگی اسلامی عوامل موثر در خودمراقبتی است

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه خودمراقبتی مهمترین اصل در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است؛ افزایش سطح آگاهی،توجه به سبک زندگی اسلامی و اصول اعتقادی را از عوامل مهم خودمراقبتی دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۵۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سطح آگاهی و توجه به سبک زندگی اسلامی عوامل موثر در خودمراقبتی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، مراسم تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم شهر تهران با حضور نوروزی؛ دبیر شورای فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت و رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، برگزار شد.

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و تبریک عید عظیم و عزیز غدیرخم با اشاره به میهمانی ١٠ کیلومتری خیابان ولیعصر که به مناسبت این واقعه برجسته تاریخ اسلام در تهران رقم خورد، از حضور فعال و ارزشمند آموزش و پرورش و فرهنگیان مناطق ١٩گانه در این حماسه معنوی تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه امروزه عموما کشورها را به سه دسته توسعه یافته، در حال توسعه و توسعه نیافته تقسیم می کنند اظهار کرد: نقطه آغاز این تقسیمات نیروی انسانی است و هر کشوری که زودتر به موضوع نیروی انسانی پرداخته باشد، در مسیر توسعه جلوتر از دیگر کشورها است.

کریمیان رکن رکین هر کشور را نیروی انسانی آن کشور دانست و خاطرنشان کرد: نقطه عطف و قوت نیروی انسانی، دوره نوجوانی است و هر کشور که در این دوره بهتر و با برنامه تر بوده، موفق تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه، امروزه حضور فناوری ها و تکنولوژی های نوین، زندگی انسان را تغییر داده است، افزود: برای اینکه بتوانیم گام های موثری در مسیر پیشرفت برداریم، باید به نیروی انسانی و به ویژه نوجوانان نگاه ویژه داشته باشیم، همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با فرهنگیان کشور، نقش معلمان آموزش و پرورش را به دلیل مخاطبانشان که قشر بنیادین جامعه یعنی دانش آموزان هستند مورد تاکید قرار داد؛ بنابراین در این شرایط که آسیب های فراوانی نیز وجود دارد؛ برای حفاظت از نوجوانان و جوانان نمی توان بی تفاوت بود و باید برنامه داشت.

کریمیان با تاکید بر این نکته که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تمدن نوین اسلامی مطرح شده است، گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی و رسیدن به قله های پیشرفت و تعالی چاره ای نداریم جز اینکه بیشتر و بهتر به نوجوانان بپردازیم و یکی از کارهای مهم در این مسیر؛ افزایش سطح آگاهی این قشر است.

وی افزایش سطح آگاهی، توجه به سبک زندگی اسلامی و آموزش و فراهم ساختن شرایط آن و همچنین توجه به اصول اعتقادی را از عوامل موثر در ایجاد خودمراقبتی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی برشمرد که موجب توانمندسازی دانش آموزان برای عبور از این آسیب ها خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت در پایان، جوانان و نوجوانان را سرمایه های اصلی جامعه خواند که اگر اعتقادات درونی راسخی داشته باشند، کمتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند. بنابراین آموزش و پرورش، که مخاطبان اصلی آن نوجوانان هستند بهترین مکان برای فرهنگ سازی است و امیدواریم با اقدامات انجام شده در بحث نوجوان سالم، بیش از پیش، شاهد موفقیت آنها در تمام عرصه ها باشیم.

در ادامه طیموری فرد؛ رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب و از اهداف جشنواره نوجوان سالم است، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نوجوان سالم نوجوانی متعادل و متوازن است که باید تربیت شش ساحتی داشته باشد،بنابراین برنامه های آموزش و پرورش که بر اساس سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی است، در سه بعد آموزشی، فرهنگی و مراقبتی است.

وی همچنین، توانمندسازی دانش آموزان، والدین و فرهنگیان را از برنامه‌های آموزشی و ارائه مهارت های ارتقایی پیشگیرانه و برنامه های ترویج فرهنگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از فعالیت های فرهنگی دانست.

طیموری فرد، برنامه های مراقبتی را نیز ویژه دانش آموزان در معرض خطر عنوان کرد و گفت: برای پیشگیری از ورود دانش آموزان به چرخه آسیب های اجتماعی، نیازمند توانمندسازی دانش آموزان، والدین و فرهنگیان هستیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه تعداد آثار جشنواره امسال ۵٠ برابر سال اول این جشنواره بوده است؛ آموزش و پرورش را دارای ظرفیت بالایی برای ارائه برنامه های اثربخشی در زمینه خودمراقبتی دانست.

گفتنی است، در پایان این جشنواره که با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سه بعد آموزشی، فرهنگی و مراقبتی برگزار شده بود، از دانش آموزان و فرهنگیان برگزیده تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار