در نشست مشترک علیرضا کریمیان با شهردار تهران مطرح شد:

آموزش و پرورش پیشران تحول در آینده کلان شهر تهران است

تهران (پانا) - ‌نشست مشترک مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با شهردار تهران در‌خصوص تعیین تکلیف املاک و توسعه فضاهای آموزشی شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش پیشران تحول در آینده کلان شهر تهران است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، علیرضا کریمیان مدیرکل و اعضای جامعه خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران با حضور در ساختمان شهرداری تهران با علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران دیدار و گفت وگو کردند.

در این نشست مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران از نظر فرسودگی مدارس و تراکم دانش آموزی دارای کانون های بحران است که نتیجه شرایط جمعیتی است؛ اقدامات و همت جمعی مردم و دستگاه های اجرایی در کنار آموزش و پرورش را عامل موثری در رفع این موارد دانست.

کریمیان در ادامه افزود: کار خیر کردن و عمل شریف وقف از دیرباز در کشور ما بوده و است که برآمده از فرهنگ دینی ماست و بسیاری از کشورها نیز از آموزه های ما در این زمینه الگو گرفته اند، بنابراین می بایست، فرهنگ مدرسه سازی را در جامعه بیش از پیش نهادینه کنیم که هم منشأ خیر در جامعه است و هم موجبات توسعه سرانه آموزشی را تسهیل خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه اظهار کرد: تعدادی از ساختمان های مدارس تهران نیازمند تخریب، بازسازی و تعمیر هستند و برخی دیگر، باید بازسازی شوند، بنابراین برای ورود خیرین و همچنین سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به چرخه بازسازی مدارس، می بایست املاک آموزش و پرورش از نظر قانونی؛ تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه شهر تهران هم به لحاظ فضای فیزیکی، آموزشی و هم از نظر توزیع نیروی انسانی شرایط خاصی دارد گفت: سال تاسیس برخی از مدارس فرسوده تهران به دهه چهل می رسد و شرایط تهران به گونه ای است که تراکم دانش آموزی با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد، بنابراین شهر تهران نیازمند ایجاد، احداث و تأسیس مدرسه است.

کریمیان ضمن اشاره به نگاه جهادی و انقلابی شهردار تهران که متکی بر فرهنگ است، ابراز امیدواری کرد با تعامل میان آموزش و پرورش شهر تهران و شهرداری؛ معضلات املاک میان این دو دستگاه رفع و با طی مسیر قانونی، با استناد به مستندات برای رفع موضوع مدارس کاشی آبی (مدارس فرسوده) یک حرکت جمعی انجام شود تا به زودی شاهد توسعه هرچه بیشتر سرانه فضای آموزشی در کلانشهر تهران باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت در پایان، خواستار اجرایی شدن توافقنامه وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران در حوزه فضاهای آموزشی شد و گفت: این توافقنامه که سال 1400 امضا شده است دارای ظرفیت های خوبی است که با اجرای آن بخش زیادی از مشکلات کمبود فضاهای آموزشی پایتخت مرتفع خواهد شد.

در ادامه این نشست، زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه کمبود مدارس شهر تهران، نیازمند تصمیمات جدی با مدیران جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، مجمع خیرین مدرسه ساز و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران هستیم، در خصوص راهکارهای رفع کمبود فضاهای آموزشی پایتخت بحث و تبادل نظر کرد.

شهرداری تهران تمام ظرفیت های خود را برای توسعه مدارس پایتخت فعال می‌کند

وی آموزش و پرورش را پیشران تحول در آینده کلان شهر تهران دانست و بر اهمیت «میز خیرین و فضاهای آموزشی شهر تهران» و تشکیل کارگروه‌های مشترک برای تقویت عملکرد این میز تاکید کرد و با اشاره به حضور معاونان شهرداری در کارگروه های این میز اعلام کرد: شهرداری تهران تمام ظرفیت های خود را برای توسعه مدارس پایتخت فعال می کند.

در این دیدار که در ساختمان شهرداری تهران برگزار شد، ناصر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ ساز کشور گزارشی از کمبود مدارس در پایتخت و به ویژه در منطقه ۲۲ تهران ارائه کرد. همچنین محمدرضا جعفری؛ مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، محمدرضا قربانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، محسن بهارلو، معاون برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و معاون امور مناطق شهرداری تهران، در خصوص کمبود فضاهای آموزشی در شهر تهران و راهکارهای رفع این مشکلات، مطالب و گزارش هایی را به تفکیک ارائه کردند.

تقویت فعالیت های میز خیرین و فضاهای آموزشی شهر تهران و شناسایی ظرفیت‌های بالقوه برای توسعه فضاهای آموزشی تهران و اجرایی شدن توافقنامه شهرداری و وزارت آموزش و پرورش در بحث فضاهای آموزشی از جمله مصوبات این جلسه بود.

شایان ذکر است؛ در این دیدار، پیرامون موضوعاتی از جمله تعداد دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در مدارس دولتی و غیردولتی، تشکیل کارگروه مشترک کاری، درصد فرسودگی مدارس شهر تهران، تراکم دانش آموزی در مدارس تهران، لزوم اجرای قانون تامین مراکز و فضاهای آموزشی برای سازندگان ۲۰۰ واحد مسکونی، مقایسه میانگین فضاهای آموزشی در کشور و شهر تهران و ساخت مدارس مشارکتی در هریک از مناطق پایتخت گفت و گو و تبادل نظر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار