با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

اولین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان سیستان وبلوچستان افتتاح می‌شود

زاهدان (پانا) - مدیر مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان گفت اولین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان، فناور و خلاق سیستان و بلوچستان از فردا هشتم تیرماه در محل نمایشگاه بین المللی زاهدان آغاز بکار می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۹۰۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
اولین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان سیستان وبلوچستان افتتاح می‌شود

فرید شاهمرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نمایشگاه محصولات دانش بنیان، فناور و خلاق سیستان و بلوچستان از ۸ لغایت ۱۰ تیرماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی زاهدان گشایش می یابد.
وی ادامه داد: این نمایشگاه به همت پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان و با همکاری مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور شرکت های دانش بنیان و فناور، شرکت های خلاق و نوآور شتاب دهنده های تخصصی کسب و کار و همچنین شرکتهای پشتیبان تجاری سازی استارتاپ های پلتفرمی و فریلنسرها به عنوان اولین نمایشگاه تخصصی در سالجاری در استان و اولین نمایشگاه با شعار سال در کشور برگزار می شود.
مدیر مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناورری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۱۴۰ شرکت فن‌آور، ۳۷ شرکت خلاق و ۲۴ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه محصولات دانش بنیان استان شرکت می‌کنند تصریح کرد: در این نمایشگاه ۱۱۰ غرفه از شرکت های دانش بنیان و خلاق عضو پارک علم و فناوری استان و هشت دانشگاه استان شرکت خواهند داشت.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی دستاوردها و توانمندی های شرکت های دانش بنیان و خلاق استان به دستگاههای اجرایی و فراهم شدن زمینه همکاری با آنها و از سوی دیگر معرفی این ظرفیت ها به مردم استان به عنوان الگو های موفق در حوزه علمی عنوان کرد.
شاهمرادی افزود: دسته بندی غرفه های این نمایشگاه با توجه به موضوعات کاری است بطوری که ذون های تخصصی برای شرکت های دانش بنیان، ذون تخصصی برای شرکت های فن آور و ذون تخصصی برای شرکت های دانش بنیان و دانشگاهها در نظر گرفته شده است.
وی از افتتاح ۲ پلتفرم در نمایشگاه محصولات دانش بنیان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: یکی دیگر از اهداف برپایی این نمایشگاه با همکاری سازمان صمت معرفی ظرفیت های علمی استان برای صادرات محصولات به بازار کشورهای افغانستان و پاکستان است که در این زمینه برنامه ریزی برای حضور سفرای این دو کشور در نمایشگاه انجام شده است.
مدیر مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در پارک علم و فناوری استان ۲۰۶ شرکت فعال است، اظهار کرد: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز استان را با بهره‌مندی از جوانان نخبه فراهم کند.
وی تاکید کرد: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان به عنوان یک مجموعه موفق تاکنون بیش از ۲۵ نمایشگاه تخصصی برپا کرده است و در تیرماه جاری نیز پنج شرکت خلاق استان برای احیای صنایع دستی استان عازم نمایشگاه کشور پرتغال در اروپا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار