مدیر مرکز رشد دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با پانا:

کسب مجوز، دسترسی به بازار و تامین مواد اولیه مهمترین چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است

زاهدان (پانا) - مدیر مرکز رشد دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت دسترسی به بازارها، توسعه بازارها، تامین مواد اولیه و گرفتن مجوزها از مهمترین چالش‌های شرکت‌های مراکز رشد دانشگاهی است.

کد مطلب: ۱۲۹۱۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
کسب مجوز، دسترسی به بازار و تامین مواد اولیه مهمترین چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است

فرید شاهمرادی در حاشیه نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان، فناور و خلاق در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه سیستان و بلوچستان در چهار بخش در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.»

وی افزود: «بخش اول حوزه فناوری و فناوری اطلاعات بود که در این غرفه پنج مورد از تجهیزات مهندسی، مانند برج تقطیر و آب شیرین‌کن به نمایش گذاشته شد.»

مدیر مرکز رشد دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد: «در بخش هوشمندسازی نیز دو شرکت در زمینه گلخانه‌های هوشمند و منازل هوشمند تجهیزات و محصولات‌شان را به نمایش گذاشتند.»

شاهمرادی ادامه داد: «فرآوری سنگ‌های نیمه قیمتی و فرآوری، برندینگ و بسته‌بندی گیاهان دارویی نیز از دیگر بخش‌هایی بود که شرکت‌های مراکز رشد دانشگاه سیستان و بلوچستان محصولات فناور، خلاق و دانش‌بنیان خود را معرفی کردند.»

وی با اشاره به حضور ده تیم خانه خلاق دانشگاه سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه افزود: «بخش دیگر خانه خلاق و نوآوری دانشگاه بود که ۱۰ تیم در حوزه فرش، چوب، رزین، مبلمان و سوزن دوزی، سفال، سرامیک و چرم، محصولات خلاقانه خود را ارائه دادند.»

شاهمرادی با بیان اینکه غرفه خانه خلاق و نوآوری این دانشگاه پربازدیدترین غرفه دانشگاه سیستان و بلوچستان بود اظهار کرد: «عموم مردم از محصولات هنری خلاقانه استقبال کردند.»

وی ادامه داد: «بعد از غرفه خانه خلاق و نوآوری، غرفه‌های دانش‌بنیان، فناوری و فناوری اطلاعات در رتبه‌های دوم و سوم پربازدیدترین غرفه‌ها دانشگاه سیستان و بلوچستان قرار گرفتند.»

شاهمرادی از رونمایی سامانه سنتا در این نمایشگاه خبر داد و گفت: «در روز اول با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و رئیس مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری در این نمایشگاه، سامانه سنتا (سامانه نظارت بر توزیع آرد کشوری) رونمایی شد.»

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه سیستان و بلوچستان، به تازگی مجوز خود را دریافت کردند، تصریح کرد: «از مهم‌ترین چالش‌های این شرکت‌ها می‌توان به دسترسی به بازارها، توسعه بازارها، تامین مواد اولیه و گرفتن مجوزها اشاره کرد.»

وی خاطر‌نشان کرد: «در این نمایشگاه سعی کردیم علاوه بر نمایش محصولات با الگوسازی برای علاقمندان مسیری را که تیم‌های جوان توانستند به کارآفرینی برسند را ترسیم کنیم»

خبرنگار: مصطفی کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار