معاون اقتصادی رییس‌جمهوری در اهواز:

کنترل تورم‌‌ نیاز به زمان دارد

اهواز (پانا)- معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کنترل تورم نیاز به زمان دارد، گفت با توجه به گرانی‌های بین‌المللی در کالاها میزان واردات روند بهتری پیدا کرده و گندم و ذرت به میزان کافی موجود است و کنترل تورم‌‌ نیاز به زمان دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
کنترل تورم‌‌ نیاز به زمان دارد

محسن رضایی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بازار و گرانی های موجود گفت: نگرانی های مردم دغدغه های ما نیز است اما چند اشکال در کار وجود داشت که همگی در حال برطرف شدن هستند.

وی افزود: یکی از مشکلات مسئله نظارت ها بود به‌طوری که سازمان تعزیرات در برخی از شهرستان ها نیرو برای نظارت نداشت.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: میزان مجازات محتکرین و گران فروشان مربوط به ۲۰ سال گذشته بود، عنوان مثال برای فردی که ۱۰ میلیارد تومان احتکار کرده، ١٠ میلیون جریمه اثر چندانی ندارد لذا مجازات ها جدی تر شد و ابزار کافی به تعزیرات تعلق گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به گرانی های بین المللی در کالاها، اکنون میزان واردات روند بهتری پیدا کرده و گندم و ذرت به میزان کافی وجود دارد.

رضایی عنوان کرد: همچنین کمبودهایی در کُنجانه و دانه های روغنی وجود داشت که باعث شد روغن گران فروشی شود اما با بسیجی که صورت گرفت این کمبودها در حال برطرف شدن بوده و خوشبختانه وضعیت کالاها بهتر از یک ماه قبل است.

وی تصریح کرد: بزرگترین تحولات اقتصادی اگر روی یک بستر ناآرامی انجام شود آثار مثبت کار شما دیده نمی شود زیرا در یک فضای غیرمناسب صورت می گیرد لذا تورم ۵۰ ساله ایران مانند یک باتلاقی، اقتصاد ایران را در بر گرفته است.

در چهار سال اخیر بالای ٣٠ درصد تورم داشته‌ایم

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: ما از سال گذشته شروع کردیم و آرام آرام عوامل این تورم را به کنترل در می آوریم ولی این تورم مزمن شده و بخصوص در چهار سال اخیر بالای ۳۰ درصد تورم داشتیم که نیاز به زمان دارد.

وی تشریح کرد: تورم ایران در سال های ۹۷ ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۳۰، بیش از ۳۰، ۴۰ و ۴۰ درصد بود که این موضوع قدرت خرید مردم را کاهش داده است؛ لذا این تورم و این باتلاق ۵۰ ساله اقتصاد ایران را باید حل کرد که کار را شروع کرده و امیدواریم با بسیج مردمی بتوانیم این موضوع را جمع کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار