مدیر آموزش و پرورش کلات:

مدیران، فرماندهان تعلیم و تربیت در مدارس هستند و باید تقویت شوند

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات تاکید کرد مدیران، فرماندهان تعلیم و تربیت در مدارس هستند و باید تقویت شوند.

کد مطلب: ۱۲۸۸۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیران، فرماندهان تعلیم و تربیت در مدارس هستند و باید تقویت شوند

با حضور رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی جلسه توجیهی ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در محل سالن فرمانداری شهرستان کلات برگزار شد.

رمضان پروانه، مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات در ابتدای سخنان خود در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات مدیران، معلمان و عوامل اجرایی مدارس در طول سال تحصیلی بیان کرد: شما عزیزان با اخلاص و کوشش در سال تحصیلی که به پایان رسید به خوبی انجام وظیفه کردید و جای بسی تشکر و تقدیر دارد. آنچه در گذر عمرها مهم است زدودن غمی از دل هاست، امیدواریم تمامی فعالیت ها و اقدامات ما مورد رضای پروردگار متعال قرار گیرد. امروز مطالبه نظام از ما، اجرایی و نهادینه کردن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به نحو احسن است. ضرورت و تحقق ماموریت آموزش و پرورش آن چیزی است که در سند تحول آمده است.

پروانه گفت: شاه بیت همه فعالیت های ما اخلاق مداری است که در اصل یکم از سند تحول بنیادین آمده و بخش اعظم مشکلات پیش روی ما در حوزه آموزشی، پرورشی و عمرانی ناشی از عدم رعایت این اصل مهم است.

وی ادامه داد: اخلاق‌ حلقه‌ گمشده در‌ جامعه‌است. امروز آرامشی که در دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان حاکم است، به دلیل همراهی و همفکری مدیران، معلمان و عوامل اجرایی مدارس است و این برگرفته از اخلاق مداری است.

رمضان پروانه در این جلسه مدیران مدارس را فرماندهان تعلیم و تربیت دانست و افزود: امروز مدیران ما نیاز به تقویت دارند. شما مدیران، فرماندهان تعلیم و تربیت در مدارس هستید و باید تقویت شوید. حرکت یک مجموعه به رفتار مدیر آن بستگی دارد که خوشبختانه مدیران ما بسیار توانمند و پرتلاش هستند.

وی در ادامه به موضوع مشارکت در مدارس اشاره کرد و گفت: در موضوع مشارکت گاهی راه را بی راهه می رویم، مشارکت، کمک گرفتن از توان اولیا در مسائل تربیتی آموزشی و مهارتی است. در همه حوزه ها همکارانمان از توان اولیا و شرکای تعلیم و تربیت استفاده می کنند و ما معتقدیم تعلیم و تربیت فقط در مدرسه اتفاق نمی افتد. بلکه باید تلاش کنیم همه شرکای تعلیم و تربیت را پای کار این دستگاه بیاوریم، بر این اساس امروز شاهد حضور این عزیزان در فعالیت های آموزش و پرورش به صورت پررنگ هستیم و امروزه اگر هر یک از شرکای تعلیم و تربیت تصمیمی به اجرای برنامه ای دارند، در راس آن موضوع تعلیم و تربیت قرار دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات همچنین گفت: در سند تحول بنیادین بر دو موضوع کیفیت و عدالت تاکید شده است. برای ارتقای این دو مقوله، مدیران محترم باید تحول گرا باشند و اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند که قطعا هم تاکنون همین‌گونه بوده است.

پروانه در جمع‌ مدیران مدارس شهرستان با اشاره به موضوع مهم پروژه مهر افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که پیش روی ما قرار دارد، پروژه مهر است،تمامی اقدامات و فعالیت هایی که در این راستا (تجهیز مدارس، تعمیر، توسعه و ایجاد فضاهای جدید، سازماندهی نیروی انسانی، ثبت نام دانش آموزان و...) انجام می دهیم باید منتج به امر مهم یعنی روز اول-درس اول شود. معلمان ما باید روز اول، درس اول را در کلاس درس شروع کنند، همانگونه که مدارس شهرستان در سال تحصیلی جاری برای این امر آمادگی لازم را داشتند.

این مقام مسئول در پایان به بیان نکات لازم در خصوص موضوع ثبت نام نوآموزان و دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ پرداخت و تصریح کرد: رعایت موارد قانونی مندرج در دستورالعمل ثبت نام که به مدارس ارسال شده، لازم و ضروری است تا این امر مهم نیز به خوبی و بدون هیچ مشکلی به پایان برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار