امام‌جمعه شهرستان کلات:

آینده هر کشوری به نیروهای جوان آن بستگی دارد

کلات (پانا) - امام جمعه شهرستان کلات عنوان کرد آینده هر کشوری به نیروهای جوان آن بستگی دارد که عمر خود را به چه شکل بگذرانند و این مسئولیت با آموزش و پرورش است که برای آن‌ها چه برنامه‌ای داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آینده هر کشوری به نیروهای جوان آن بستگی دارد

حجت الاسلام والمسلمین محسن تسلیخ در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش، یکی از نکات بسیار‌ مهم در سرنوشت هر انسان بر اساس آموزه های دینی را، استفاده بهینه از عمر دانست و بیان کرد: بهترین سرمایه هر انسانی عمر اوست و هیچ چیزی قابل قیاس با عمر هر فرد نیست، پس باید ارزش عمر خودمان را بدانیم.

وی سن نوجوانی و جوانی را بهترین زمان و بهار عمر هر انسانی دانست و افزود: اگر مسئولین امر توانستند از این فرصت بهینه ای که خداوند متعال برای جوانان و نوجوانان ما قرار داده است خوب استفاده کنند، انسان مفیدی را به جامعه تحویل داده اند و اگر نتوانند این مسیولیت را انجام دهند، جامعه و خود فرد زیان خواهند دید و باید در آخرت پاسخگوی این باشیم که چرا زمانی که عمر دیگران در سنین پایین بر عهده ما بوده را به خوبی امانتداری نکرده ایم. بنابراین باید تلاش کنید همانطور که در طول سال تحصیلی، مدیران و معلمان برنامه های خوب پرورشی و آموزشی را برای دانش آموزان در دستور کار داشته اند، در اوقات فراغت تابستان نیز بهترین برنامه ها را برای این عزیزان در نظر بگیرند.

وی در ادامه بیان کرد: گاهی اگر فردی برای خودش و اوقات فراغتش تصمیم گیری کند، نتیجه بهتری خواهد گرفت و زمینه رشد و ترقی بیشتری برای او فراهم می‌شود، شما مدیران و مسئولین نیز باید به نحوی برنامه ریزی کنید که دانش آموز به مرحله ای از رشد فکری برسد که بتواند برای خودش برنامه ریزی کرده و تصمیم بگیرد و لازمه آن ایجاد انگیزه در وی است و ایام تعطیلات تابستان بهترین زمان برای این امر است.

تسلیخ در جمع‌ مسئولین و اعضای شورای آموزش و پرورش گفت: آینده هر کشوری به نیروهای جوان آن بستگی دارد، اگر بتوانیم دانش آموزان مسئولیت پذیری را به جامعه تحویل دهیم می توانیم بگوییم که کشوری پررونق و با آینده خوب خواهیم داشت. اگر نگاه یک دانش آموز فقط به سمت پول درآوردن و کسب منابع مالی بیشتر‌ باشد و جنبه های دیگر تربیتی و... را مد نظر خود قرار ندهد طولی نخواهد کشید تمامی خدمات و حالت های یک جامعه نیز به همین سو سوق خواهد یافت و وجدان کاری، مسئولیت پذیری، تعهد، ایمان، میهن پرستی و...بجز یک واژه معمولی، اهمیت دیگری نخواهد داشت.

امام‌جمعه شهرستان کلات در پایان ضمن تقدیر از دغدغه مندی مسئولین امر در دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد: امیدواریم با همت شما عزیزان، به سمتی حرکت کنیم که مسئولیت پذیری، تعهد، ایمان و میهن پرستی در جامعه نهادینه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار