هادی زمانی‌نژاد:

مدیری در مدرسه موفق است که نقش مربی را ایفا کند و حمایتگر باشد

توجه به اخلا‌ق‌محوری، اقناع والدین و ثبت‌نام آسان، محورهای اصلی ثبت‌نام در منطقه است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 تاکید کرد مدیری در مدرسه سرآمد، موفق و شاخص است که نقش مربی را ایفا کند و حمایتگر باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیری در مدرسه موفق است که نقش مربی را ایفا کند و حمایتگر باشد

دومین نشست حضوری و فصلی مدیران مدارس ابتدایی با محوریت ثبت‌نام مدارس، سنجش نوآموزان و پایگاه‌های تثبیت یادگیری با حضور هادی زمانی‌نژاد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 4، مهناز اعتمادی؛ معاون آموزش ابتدایی، فاطمه حسن‌زاده‌؛ مسئول ارزیابی عملکرد، کارشناسان حوزه ابتدایی در سالن شهید پیچک اداره آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.

زمانی‌نژاد با تاکید بر اصل خدمتگزار بودن در جایگاه رهبری و مدیریت یک مجموعه گفت: در سازمان‌های خدمتگزار در راستای تحقق رسالت‌های خداپسندانه و مردم دوستانه خود، نیاز به رهبری به عنوان یک ضرورت احساس می‌شود. نوع رهبری متناسب برای این نهادها رهبری خدمتگزار است.

وی ادامه داد: رهبری خدمتگزار به عنوان تسهیل‌کننده در فرایند تصمیم‌گیری است و هرم سلسله مراتب ساختار سازمان معکوس است و نقش رهبر از کنترل‌کننده و صاحب اختیار بودن به تسهیل کننده، حمایت کننده و مربی گری تغییر می یابد. رهبری خدمتگزار مستلزم وجود یک فرهنگ است و فرهنگی را تقویت می کند که در آن یک رهبر خدمتگزار باید سخن دیگران را گوش کند، با آنان همدلی داشته باشد، در صورت بروز مشکل درصدد رفع آن برآید، همواره آگاهی خود را حفظ کند، دیگران را به انجام این کار ترغیب کند، دوراندیش باشد، نسبت به رشد افراد، تعهد داشته و جامعه‌ساز باشد.

زمانی‌نژاد در ادامه با تاکید بر نقش مربی‌بودن مدیران در مدارس بیان کرد: مدیری در مدرسه سرآمد، موفق و شاخص است که نقش مربی را ایفا کند و حمایتگر باشد.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام ثبت‌نام مدارس و تشکر از برگزاری جلسات بخش‌ها در راستای تسهیل‌گری موضوع ثبت‌نام، توجه به اخلاق محوری، اقناع والدین و ثبت‌نام آسان را محورهای ثبت‌نام در مدارس بیان کرد و بر رعایت این موارد تاکید کرد.

در ادامه حسن‌زاده ضمن توضیحاتی پیرامون بخشنامه ارسالی به مدارس در خصوص ثبت نام، به تشریح و تبیین دستورالعمل‌های ثبت نام پرداخت و گفت: بیشتر مشکل مدارس ابتدایی در پایه اول و ورودی مدارس است که امیدواریم با تعامل و همفکری ستادهای ثبت‌نام فرعی مشکلات ثبت نام رفع شود.

در ادامه مهناز اعتمادی، معاون آموزش ابتدایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند نگذارید از انقلاب هویت زدایی کنند، ادامه داد: آموزش و پرورش بیشترین فصل مشترک با جامعه را دارد و اگر ما خوب عمل نکنیم خوراک ذهنی دیگری جای آن را می‌گیرد، چرا که زیسته دانش آموزان ما در مقطع ابتدایی راه آینده آن‌هاست. پس هویت فردی باید در آن‌ها شکل بگیرد.

وی ادامه داد: دوره ابتدایی مهمترین دوره شکل‌گیری شخصیت و آماده‌ترین زمان رشد ذهنی است. نهادینه کردن مسئولیت پذیری و قانون‌مداری مقوله‌هایی است که ما می توانیم مهمترین نقش را در آن داشته باشیم.

اعتمادی با تاکید بر شعار ستاد ثبت‌نام مبنی بر ثبت‌نام مطلوب، نظارت همگانی، نصیب برابر آموزشی گفت: ستادهای ثبت‌نام با تعامل بیشتر، پررنگ تر و حساس‌تر عمل کنند تا دچار کمترین مشکل شویم. در اقناع والدین دوستانه و وقت‌گذار عمل کنیم و با هدف همراهی و حمایت کار را پیش ببریم تا سال تحصیلی خوبی را بدون دغدغه آغاز کنیم.

معاون آموزش ابتدایی در ادامه به تبیین و تشریح دستورالعمل‌های سنجش نوآموزان و همچنین نحوه فعالیت پایگاه‌های تثبیت یادگیری پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار