حسین عبادتی:

دانش‌آموزان عشایر آموزش تشکیلاتی و خبرنگاری می‌بینند

از اول تیرماه ۱۵۱۰ پایگاه تابستانی در مدارس آغاز به کار خواهند کرد/ برگزاری کنگره ملی ۳۱۳ در سال جاری/ احیای اردوگاه‌های نیمه‌کاره در کشور/ برنامه‌ریزی ویژه برای آموزش مهارت کسب‌و‌کار به دانش‌آموزان پیشتاز/ برگزاری اردوی دانش‌آموزان عشایر از هفته آتی در مشهد

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در نشست خبری امروز خود به بیان فعالیت‌ها و اقدامات سازمان دانش‌آموزی کشور در سال 1401 پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۸۴۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان عشایر آموزش تشکیلاتی و خبرنگاری می‌بینند

حسین عبادتی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره برنامه‌های تابستانی سازمان دانش‌آموزی اظهار کرد: با بازگشایی مدارس و صفر شدن فوتی‌های کرونا ظرفیت استفاده از حضور فیزیکی دانش آموزان در برنامه‌های پرورشی فراهم شده است که به نوعی این تابستان، فصل جبران سال‌های گذشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت پایگاه‌های تابستانی از اول تیرماه به مدت ۸ هفته خواهد بود افزود: در کل کشور ۱۵۱۰ پایگاه تابستانی در نظر گرفتیم که در هر منطقه یک پایگاه تابستانی خواهیم داشت و ۱۵۱۰ مدیر با ۶ هزار و ۴۰ مربی، برنامه‌های مهارتی، ورزشی، تفریحی و معرفی را اجرا می‌کنند.

عبادتی بیان کرد: در بخش مهارتی تاکید ما بر ارتقای زیست اجتماعی دانش‌آموزان است. ظرفیت مجازی را نباید از دست دهیم. در بستر شاد فعالیت‌هایی صورت گرفته که باید از بخش‌های مفید آن ظرفیت‌های پرورشی را با برگزاری ۲۱ پویش احیا کنیم.

در کل کشور ۱۵۱۰ پایگاه تابستانی در نظر گرفتیم که در هر منطقه یک پایگاه تابستانی خواهیم داشت و ۱۵۱۰ مدیر با ۶ هزار و ۴۰ مربی برنامه‌های مهارتی، ورزشی، تفریحی و معرفی را اجرا می‌کنند

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی اشاره کرد: اردوهای ملی امسال برگزار خواهد شد که ویژه دانش‌آموزان برگزیده و تشکیلاتی با مهارت‌های تشکیلاتی است.

وی خبر داد: یکی از پیوست‌های اجرای برنامه‌ها خارج شدن از تمرکز در تهران است. برگزاری اردوی سبلان و استفاده از اردوگاه مقدس اردبیلی برای صعود دانش آموزان پیشتاز به سبلان یکی از برنامه‌های اردویی امسال ماست.

برگزاری اردوی دانش‌آموزان عشایر در هفته آتی

عبادتی گفت: اردوی ۱۳۰۰ دانش‌آموز عشایر از هفته آینده در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و آموزش‌های تشکیلاتی و خبرنگاری برای صدور کارت خبرنگاری را برای دانش‌آموزان عشایر خواهیم داشت.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت‌های قرآنی افزود: جدا کردن مفاهیم دینی از فعالیت‌های تربیتی کار نادرست و غیرممکن است؛ قرآن باید در تمام برنامه‌های ما وجود داشته باشد احیای مجالس تلاوت قرآن یکی از نکاتی است که امسال در مدارس خواهیم داشت.

وی درباره استفاده از شبکه شاد نیز بیان کرد: شاد برای استفاده آموزش‌های غیرحضوری ایجاد شد باید دانش‌آموزان را در شاد نگه داریم و برای آنان فعالیت‌های تربیتی برگزار کنیم‌. این امر نیازمند طراحی جدید است. در این راستا دوره تربیت مربی مبتنی بر فضای مجازی طراحی کردیم تا معلمان برای کار تربیتی در فضای مجازی تربیت شوند.

آموزش مهارت کسب‌و‌کار به دانش‌آموزان پیشتاز

عبادتی بیان کرد: تاکید داریم در مهارت‌های دانش‌آموزی مهارت کسب و کار را به دانش آموز پیشتاز آموزش دهیم، این کسب و کار باید مبتنی بر عرصه دیجیتال باشد. برای این امر برنامه ویژه داریم این کار در مهرماه کلید می‌خورد.

وی درباره توسعه عدالت آموزشی افزود: آموزش‌های تربیتی برای دانش آموزان عشایر قدم اول سازمان دانش آموزی برای عدالت آموزشی است؛ بخش قابل توجهی از کشور از زیرساخت‌های تربیتی بی‌بهره یا کم‌بهره هستند. تلاش داریم با ظرفیت‌های موجود در برخی از مناطق اردوگاه‌هایی را ایجاد یا اردوگاه‌های نیمه کاره را تکمیل کنیم.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی درباره اجرایی‌شدن سند تحول بنیادین از سوی سازمان نیز بیان کرد: در اساسنامه سازمان ساحت تربیتی برای دانش آموزان مطرح شده است؛ اتفاق تربیتی و اردویی باید با مفاهیم قرآنی مطرح شود باید این ساحت‌ها را درهم تنیده محقق کنیم‌.

عبادتی گفت: باید ظرفیت‌هایی مانند کویر‌نوردی و جنگل‌نوردی را احیا و از ظرفیت دریاچه‌ها استفاده کنیم تا دانش آموزان با هویت‌های جغرافیایی و تاریخی آشنا شوند.

۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو، ۱۳۰ هزار مربی و ۶۰ هزار خبرنگار دانش‌آموز‌ در سازمان دانش‌آموزی داریم که ۴ هزار دانش‌آموز با ما تاکنون فعالیت دارند

وی درباره اردوهای دانش‌آموزی بیان کرد: روایت ما از یک اردو بسیار مهم است؛ آموزش و پرورش همیشه سلامت دانش‌آموزان را مدنظر دارد.

تاکید بر فعالیت‌های تربیتی و ارتقای مهارت

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی درباره فعالیت این سازمان گفت: رسالت ذاتی ما فعالیت‌های تربیتی و ارتقای مهارت است. امسال به تمامی استان‌ها اعلام کردیم سازمان در موضوعات پوشاک، تغذیه و سرویس دانش آموزان آمادگی همکاری دارد.

عبادتی در ادامه خبر داد: ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو، ۱۳۰ هزار مربی و ۶۰ هزار خبرنگار دانش‌آموزی داریم که ۴ هزار دانش‌آموز با ما تاکنون فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: دولت در برنامه هفتم توسعه و مجلس شورای اسلامی نیز باید در قانون بودجه، به سازمان دانش‌آموزی کمک کند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی همچنین در ادامه گفت: اصل کار ما در ارتقای مهارت‌های اجتماعی و ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

برگزاری کنگره ملی ۳۱۳

عبادتی بیان کرد: پروژه ۳۱۳ ‌کار محوری سال ۱۴۰۱ سازمان است؛ براین اساس در ۳۱۳ شهر کشور یکی از مفاخر علمی و فرهنگی شهر از سوی دانش آموزان شناسایی و در مدارس نمایشگاه‌هایی برپا می‌شود بعد از داوری و انتخاب مدرسه برگزیده، کنگره ملی ۳۱۳ در اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد تا بتوانیم مفاخر علمی فرهنگی کشور را به جامعه معرفی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار