رئیس سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی خبر داد؛

فعالیت۸۰پایگاه تابستانی تشکیلاتی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان شرقی از فعالیت ۸۰ پایگاه‌ تابستانی تشکیلاتی این سازمان خبر داد و گفت: جشنواره تابستانی اوقات شادمانی در شبکه شاد برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۲۸۷۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت۸۰پایگاه تابستانی تشکیلاتی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی

صمد علیزاده در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: سازمان دانش آموزی در راستای اهداف بسته تحولی هر دانش آموز یک نقش اجتماعی که عینیت بخش ساحت اجتماعی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان عضو سازمان، فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلفی در دو عنوان جشنواره تابستانی اوقات شادمانی و پایگاه‌های تابستانی تشکیلاتی اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: جشنواره اوقات شادمانی به منظور تداوم نهضت تولید محتوا در گستره فضای مجازی شبکه شاد و شناسایی استعدادهای دانش آموزان عضو سازمان و ارتقای توانمندی‌های آنان از اول تیر تا ۳۱ شهریور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان افزود: دانش آموزان پیشتاز، اعضای مجامع، اعضای مجلس دانش آموزی و دانش آموزان خبرنگار عضو پانا می‌توانند در پویش‌های مناسبتی و پویش نامداران شعر و شور فارسی شرکت کنند.

علیزاده بیان کرد: همچنین دانش آموزان و مربیان پیشتاز می‌توانند آثار خود را در محورهای دانش و مهارت‌های تشکیلاتی پیشتازان با موضوعات اسکان در طبیعت، پیمایش در طبیعت، جهت یابی و نقشه خوانی در طبیعت، خود امدادی و دگر امدادی، محیط زیست، بازی‌ها، سرگرمی‌های بومی و محلی، مهارت‌های اجتماعی، خلاقیت و ابتکارات و پیشتازان گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی، همفکری، همدلی، همکاری، دست‌های تشویق، نغمه‌های اردویی، فریادهای شادی، اوریگامی و بازی‌های فکری در قالب فیلم آموزشی، مستند، موشن گرافیک، پویانمایی، سرود و نغمه‌های اردویی و شعر به دبیرخانه جشنواره در ناحیه یا منطقه خود ارسال کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان و مربیان پیشتاز می‌توانند در محور تولید نرم افزارهای تشکیلاتی با موضوعات دانش و مهارت‌های تشکیلاتی، دانش و مهارت‌های معرفتی، مهارت‌های زندگی، فن آوری های نوین، دانش عمومی در قالب ساخت اپلیکیشن، پاورپوینت و محتوای الکترونیکی و در محور فیلم سازی با موضوعات مدیریت زمان، مهارت نه گفتن، نویسندگی، تفکر خلاق و تصمیم گیری و حل مساله در قالب فیلم آموزشی، مستند و نمایشی و در محور مجری گری با موضوعات حفاظت از محیط زیست، تاب آوری، آموزش و پرورش و بوم شناسی، بوم گردی و فرصت‌های شغلی در فضای مجازی و مفاخر شهر و دیار من در قالب فیلم اقدام به تولید آثار کنند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان گفت: نمایندگان مجلس دانش آموزی نیز می‌توانند آثار خود را در محورمناظره با موضوعات بررسی فرصت‌ها و تهدیدها در فضای مجازی، نقش دانش آموزان در بیانیه گام دوم انقلاب و ضرورت حضور دانش آموزان در تشکل‌های دانش آموزی و محور مهارت‌های اجتماعی با موضوعات سخنوری، مسئولیت پذیری و نقش آفرینی، کنترل هیجان، حل مساله و ارتباط بین فردی در قالب فیلم آموزشی، مستند، موشن گرافیک و پویانمایی به سازمان دانش آموزی ناحیه یا منطقه خود ارسال کنند.

علیزاده ادامه داد: دانش آموزان خبرنگار پانا آثار خود در محور خبرنگاری با موضوعات تشکل‌های دانش آموزی و اوقات فراغت، نقش رهبران جوان در نظام آموزشی و فعالیت‌های آموزشگاهی و پوشش خبری جشنواره تابستانی در قالب فیلم، عکس خبری و مجله الکترونیکی ارسال کنند.

وی بیان کرد: آثار منتخب استان در کانال دانش آموزان و مربیان پیشتاز استان در شبکه شاد با آدرس irsto_p_azarsharghi@ و irsto_m_azarsharghi@ و آثار منتخب کشوری در کانال جشنواره‌ها در شبکه شاد با آدرس jashnvareha@ بارگذاری می‌شوند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان افزود: منتخبین نهایی با رأی مستقیم مخاطبان انتخاب و نفرات برگزیده در مراسم اختتامیه تجلیل می‌شوند.

پایگاه‌های تابستانی تشکیلاتی گامی در راستای تحقق هر دانش آموز یک نقش اجتماعی

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سازمان دانش آموزی کشور در راستای بسته تحولی هر دانش آموز یک نقش اجتماعی و با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تاکید مقام عالی وزارت در خصوص مهارت آموزی و غنی سازی اوقات فراغت به تشکیل پایگاه‌های تابستانی تشکیلاتی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: هر ناحیه و منطقه در سطح استان موظف به تشکیل یک پایگاه دخترانه و یک پایگاه پسرانه هستند که با دو پایگاه تابستانی در مرکز استان در مجموع ۸۰ پایگاه تشکیلاتی در ایام تابستان در استان فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان افزود: در این پایگاه‌های تابستانی علاوه بر مهارت‌های عمومی با یاری گرفتن از مربیان آموزش دیده تشکیلاتی و بهره گیری از فضاهای تربیتی مهارت‌های تخصصی تشکیلاتی و مهارت‌های اجتماعی آموزش داده می‌شوند.

خبرنگار: مبین محمد پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار