معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان‌ خبر داد:

اجرای طرح پایگاه محله‌محور تابستانی در شهرستان بهارستان‌

بهارستان‌دو (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان‌ محله‌محور بودن پایگاه‌‌ها را مهم‌ترین دلیل استقبال از پایگاه‌های تابستانی دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۷۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح پایگاه محله‌محور تابستانی در شهرستان بهارستان‌

با حضور روح‌الله چراغی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان و عباس میرزایی کارشناس قرآن و عترت جلسه مدیران پایگاه‌های تابستانی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیتی برگزار شد.

روح‌الله چراغی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی گفت: با بررسی‌های موردنیازی که به همراه دیگر همکاران مرتبط در رابطه با پتانسیل‌سنجی مدارس صورت گرفت نکته قابل توجه و تأملی وجود داشت و آن تاثیراتی بود که پایگاه‌های تابستانی می‌توانند بر روحیه دانش‌آموزان داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به سنجش و اعلام آمادگی مدیران مدارس ۲۱ الی ۲۵ پایگاه تابستانی در سطح منطقه و مطابق دستورالعمل‌های استانی و وزراتخانه خواهیم داشت تا دانش‌آموزان در طول تابستان و اوقات فراغت خود دچار آسیب‌های گذشته که در هنگام کرونا و قرنطینه وجود داشت، نشوند.

چراغی تصریح کرد: یکی از این پایگاه‌ها با توجه به هماهنگی‌های انجام شده به پایگاه محله‌محور تبدیل خواهد شد که از مهم‌ترین پایگاه‌های تابستانی است چراکه با حجم عظیم مشکلات و آسیب‌هایی که امروزه دانش‌آموزان و فرزندان ما دچار آن هستند به طور واضحی ارتقای سطح نگرش و دیدگاه را می‌طلبد نیاز به اینگونه پایگاه‌ها و تغییر نگرش در ناحیه دیده می‌شود و ملزم هستیم که از منابع و ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی افزود: هدف از برگزاری پایگاه‌های تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است و صبر و مشارکت داشتن در این مورد ضروری‌است چراکه برنامه‌های پرورشی زمان‌بر هستند اما در مقابل اتفاقات مثبتی را به دنبال دارند.

همچنین، عباس میرزایی، کارشناس قرآن و عترت خاطرنشان کرد: اهمیت بحث پایگاه‌های تابستانی همیشه جزو دغدغه‌های مهم زمینه پرورشی و تربیت‌بدنی بوده و مطابق سال‌های گذشته از ابتدای تیرماه و به طول ۸هفته برگزار خواهد شد که چارچوب پایگاه‌ها دستورالعمل‌های استانی و وزراتخانه‌ای خواهد بود.

میرزایی ادامه داد: به طورکلی اردو‌های یک روزه، فضاها و سالن‌های منطقه طبق دستورالعمل‌ها به پایگاه‌های تابستانی اختصاص پیدا خواهد کرد و در ترکیب‌ پایگاه‌ها موضوعات قرآنی (دارالقرآن)ن یز جایگاه ویژه‌ای دارد.

دانش‌آموز خبرنگار: فائزه حسین‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار