دبیر سیاسی جبهه ایستادگی به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

پنج بعد اصلی انقلاب که توسط امام معماری شد

نسل جدید باید وارثان خوبی برای انقلاب باشند و انقلاب را در مسیر تکامل حرکت دهند/ مقاومت و استقامت و ایستادگی ملت، هویت‌بخشی به ملت و مقابله با استبداد، استکبار، استعمار و استثمار مهمترین بخش ساختمان انقلاب است

تهران (پانا) - فعال سیاسی اصولگرا و دبیر سیاسی جبهه ایستادگی تاکید کرد انقلاب یک حرکت دینامیکی است و همیشه در حال حرکت، جنبش و تکامل است و اینکه ما فکر کنیم انقلاب در سال ۵۷ به اتمام رسید، این خطای استراتژیکی است که عمدتا دشمنان ما به ما تلقین می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۴۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
پنج بعد اصلی انقلاب که توسط امام معماری شد

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: «به اعتقاد من انقلاب در ۵ بعد توسط حضرت امام معماری شد و در این ۵ طبقه، چند بخش ساخته شد، چند بخش خوب ساخته نشد و چند بخش هم نیمه کاره مانده است. بخش اول تشکیل حکومت بود. امام موفق شد یک انقلاب سیاسی را رهبری و سلطنت را سرنگون کند و جمهوری اسلامی را تشکیل دهد و در این راستا موفق شد آمریکا را از ایران بیرون کرده و با صهیونیسم به جدال برخیزند و همچنین پایه‌های رژیم سلطنتی را که ۵۰ سال در کشور ما ریشه دوانده بود را از بیخ و بن بکند. این مرحله فونداسیون و پی طبقه اول ساختمان انقلاب است که به نظر من محقق شد.»

وی ادامه داد: «طبقه دوم یا انقلاب دوم این بود که امام نهادسازی کرده و براساس این نهادها، مسیر انقلاب را برای رسیدن به آن آرمان‌هایی که مطرح بود پایه‌ریزی و بنیان‌گذاری کنند. بخشی از این برمی‌گردد به نهادهای انقلابی و نهادهایی که در مسیر تحقق انقلاب حرکت می‌کردند، جهاد سازندگی، کمیته‌های انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیادهای مسکن و ... که عمدتا در راه تحقق انقلاب تاسیس شده بودند. بعضی از این‌ها الان هم هستند و بعضی هم تغییر کاربری دادند و از کاری که باید انجام می‌دادند جدا شدند.»

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: «بخش سوم یا به عبارتی طبقه سوم این ساختمان، بحث مردم‌سالاری، دموکراسی و تعیین سرنوشت توسط مردم و حضور مردم در همه صحنه‌ها و مداخله مردم برای رسیدن به آن اهداف بود که بخشی را ما در دوران دفاع مقدس کاملا مشاهده کردیم و توانستیم ببینیم وقتی مردم سر صحنه هستند می‌شود بر دشمن غلبه کرد و یک جنگ نابرابر و تحمیلی را با پیروزی به پایان رساند. بخش دیگر انتخابات و خود قانون اساسی و تشکیل مجلس شورای اسلامی و تشکیل شوراها و هرآنچه که نهادهای مدنی و وابسته به آرای مردم هست را می‌توانیم از ساختار انقلاب که توسط امام معماری شده بود، مشاهده کنیم. بخشی از اینها هم بعد به مرور توانستند هویت خود را حفظ کنند و در جامعه توسعه دهند و بعضی هم از این سازه، کاربری لازم را حفظ نکرد و نتوانست آن اهدافی که امام برای‌شان تعریف کرده بود را محقق کنند. اما آن قالب‌ها هنوز وجود دارد و می‌توان مقاوم‌سازی کرده و با سازه‌های جدید آن را محکم کرد و مانع از فروپاشی این بخش از ساختمان عظیم انقلاب شد.»

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی تصریح کرد: «بخش چهارم یا بعد چهارم انقلاب این بود که امام فقط به انقلاب سیاسی اکتفا نکردند بلکه انقلاب اجتماعی، انقلاب فرهنگی، انقلاب اقتصادی، انقلاب علمی و همه این موارد را در چارچوب توسعه و احیای انقلاب و گام‌های بعدی انقلاب مد نظر داشتند که در بخشی از آنها ما شاهد نقاط قوت و ضعف‌هایی هستیم خصوصا در بحث ملت‌سازی ما دچار بحران هویتی شدیم به لحاظ اینکه بیشتر به نهادسازی پرداختیم، دولت‌سازی برای ما اصل بود، انتخابات اصل بود و آن اهدافی که برای امت‌سازی و ملت‌سازی بود، بخشی از آن مورد غفلت قرار گرفته که قاعدتاً در گام دوم انقلاب که مورد تاکید مقام معظم رهبری است می‌توانیم مسیر خود را اصلاح کنیم و حرکت تکاملی‌تری را انجام دهیم.»

کنعانی‌مقدم ادامه داد: «بخش پنجم این ساختمان انقلاب که به نظر می‌رسد مهمترین بخشش از نظر قدرت و استقامت و مقاومت است، همین بحث مقاومت و استقامت و ایستادگی ملت، هویت بخشی به ملت و مقابله با استبداد، استکبار، استعمار و استثمار است. اگر به نمای این ساختمان نگاه کنیم که برگرفته از بخش پنجم معماری امام است؛ همین ندای استکبار ستیزی و ضد صهیونیسم بودن و مقابله با ظلم و ستمی است که می‌توانیم بگوییم در این بخش در شعار و عمل توانسته‌ایم حضور پررنگی داشته باشیم.»

این فعال سیاسی در پایان گفت: «اما تا رسیدن به آن اهداف و آرمان‌های انقلاب، قطعا راه طولانی در پیش است و نیازمند این است که نسل‌های جدید انقلاب، نسل سوم، نسل چهارم، نسل پنجم بتوانند وارثان خوبی برای انقلاب باشند و انقلاب را در مسیر تکامل حرکت دهند. چیزی که از امام یاد گرفتم این است که انقلاب یک حرکت استاتیکی نیست بلکه یک حرکت دینامیکی است و همیشه در حال حرکت، جنبش و تکامل است و اینکه ما فکر کنیم انقلاب در سال ۵۷ به اتمام رسید، این خطای استراتژیکی است که عمدتا دشمنان ما به ما تلقین می‌کنند که انقلاب تمام شد، به خانه‌های خود بروید و بگذارید، لیبرال‌ها، تکنوکرات‌ها و بروکراسی حاکم بر حاکمیت یک کشور بشود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار