کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش رودهن:
مدرسه، کارخانه پرورش پسرانی فرهیخته و دخترانی خودباور است
رودهن (پانا) - کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش رودهن، همزمان با روز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، مدرسه را کارخانه پرورش و تولید پسران و مردانی فرهیخته و اندیشمند در برخورد با دختران و زنان و دختران و زنانی خودباور و قوی در جامعه برشمرد.
زینب اشکور کیایی، کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش رودهن در روز ولادت حضرت معصومه(س) در گفتوگو با پانا بیان کرد: «این روز یک روز مبارک و ارزشی است، ارزشی از این بابت که دختران ما باید به این درجه از ارزش و احترام برسند که در راستای شخصیت دینی و معنوی چون حضرت معصومه(س) درآیند و این حضرت را الگوو سرمشق خود قرار دهند، علاوه بر جامعه که وظیفه بسیار سنگینی در حفظ قداست و کرامت دختران دارد، خود دختران هم باید به درجهای از خودباوری و اعتماد به نفس برسند که هیچ زمانی خود را در سطوح پایین ارزیابی و تحلیل نکنند.»
وی ادامه داد: «مدرسه در این مسیر بسیار نقش مهمی دارد این فرهنگسازی و باور عمومی برای حفظ کرامت دختران و زنان باید در کانون مدرسه بسیار به آن پرداخته شود و از تمام ظرفیتهای فرهنگی و تربیتی در این زمینه استفاده شود، البته این اقدامات و این فرهنگسازی قطعا فقط در مدارس دخترانه نباید پیگیری شود، بلکه بخش اعظم آن در مدارس پسرانه است که در آینده قشر مردان جامعه را تشکیل خواهند داد، آنها نیز در مدرسه با معنای وجودی و ارزشی زن به شکل گسترده باید آشنا و آموزش داده شوند حتی اگر خلا آموزشی در خانواده در این زمینه وجود داشته باشد، مدرسه باید نقش اصلاحکننده و ترمیمکننده باورها و تفکرات غلط، باشد و تمامی اعتقادات و باورها را به سمت مقام ارزشمند دختران سرزمین هدایت کند.»
وی بیان کرد کرد: «پسران و مردان ما در جامعه باید مفهوم عمیق احترام یک دختر و یک زن را درک کنند، در ضمن مسائل آموزشی، مهارتهای اجتماعی را آموزش ببینند که چگونه میشود مقام ارزشمند یک دختر را حفظ کرد و خدشهای در آن ایجاد نکرد، نهادینه کردن این مفاهیم و مهارتها در میان پسران، قطعا آینده بهتر وامنتر و با آرامشتری را برای دختران و زنان فردای جامعه خواهد ساخت و همین امور به ظاهر ساده کل جامعه را در مسیر توسعه انسانی قرار خواهد داد و رسیدن به کمال اجتماعی و اخلاقی را میسر خواهد کرد.»
اشکور کیایی تصریح کرد: «مربیان و به طور کل تمام کارکنان و اجزای مدرسه، دستاندرکاران این فرهنگسازی هستند تا تمام تلاش خود را انجام دهند که دنیا را محل بهتری برای رسیدن به خواستهها و نیازهای زنان کنند، علاوه بر تمام آموزشهایی که به پسران باید داده شود، در مدارس برای دختران هم باید آموزشهایی ارائه و بسترهایی فراهم شود که به کشف ارزش وجودی خود برسد و خود را جزیی مهم و حیاتی از زندگی بشر بداند، بفهمد او برای پیشرفت نیازمند تایید و تمجید عوامل بیرونی نیست، مدرسه مکانی باید باشد که دختران در آن درونیات خود را بسازند و شخصیتی بسازند که به معنای واقعی خودباوری را در خود پرورش و ارتقا داده است.»
خبرنگار: زهره صفرزاده
ارسال دیدگاه