معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان:

پرورش نسل باانگیزه از وظایف مربیان پرورشی مدارس است

کرمان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در پیامی ولادت باسعادت بانوی باکرامت، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر را تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۲۸۳۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
پرورش نسل باانگیزه از وظایف مربیان پرورشی مدارس است

متن پیام حجت الاسلام سیداصغر سادات‌حسینی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا فاطمه، إشفعی لی فی الجنّه فإنّ لک عند الله شأناً من الشأن

بانوان در هندسه نظام آفرینش هم تاثیرگذارند و هم تعالی بخش، در کلام وحی هم مظهر کمالند و هم منشأ ضلال. بانوانی که الگوی جاودانه زنان و مردان مؤمنند و در قرآن و کلام معصوم بی بدیل و حجت الهی بر تمامی مومنان عالم اعم از زن و مرد قرار گرفته و نشانگر تعالی وجودی انسان کاملند. چه آنان که سخت‌ترین شکنجه ها را بر جان عاشق خریدند تا در جوار رحمت الهی سکنی گزینند و آن را بر تکیه زدن بر اریکه قدرت و سلطنت دنیایی ترجیح دادند: «رَبِّ ابْنِ لِی عِنْدَكَ بَيْتًا فِی الْجَنَّةِ»(سوره تحریم/ آیه ۱۱)؛ و چه آنهاکه مطیع امر پروردگار و مصدق کتب الهی بودند و در نهایت پاکدامنی، ظرف وجودی نفخه الهی گردیدند: «أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَنَفَخْنَا فِیهِ مِنْ رُوحِنَا وَصَدَّقَتْ بِكَلِمَاتِ رَبِّهَا وَكُتُبِهِ وَكَانَتْ مِنَ الْقَانِتِینَ»(سوره تحریم/ آیه ۱۲).

اینک که در روز ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر قرار گرفتیم، بانوی بزرگی که بنا به فرمایش امام صادق (ع) ، شفیع همه شیعیان خواهد بود؛ «واسمها فاطمة بنت موسى، تدخل بشفاعتها شیعتنا الجنة بأجمعهم»(بحار الأنوار ،ج۶۰،ص۲۲۸) بانوی باکرامتی که به یمن وجود پربرکت و مبارکش، این روز را بزرگ داشته و دختران سرزمینمان را تکریم می‌کنیم.

فرا رسیدن این روز بزرگ را به همه بانوان از جمله دختران دانش آموز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و همه دخترانم را به الگوگیری از بانوان پاک‌سرشت، دعوت می کنم.

والسلام علی عباد الله الصالحین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار