کارشناس مشاوره و آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش رودهن:

تضمین سلامت روانی نسل‌های بعد، در گرو‌ انجام مشاوره‌های اصولی در دوران مدرسه است

رودهن (پانا) - کارشناس مشاوره و آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش رودهن اعلام کرد فرآیند مشاوره در آموزش و پرورش و‌ بین دانش‌آموزان کاملا علمی و با کارشناسی‌های دقیق و با صرف هزینه و وقت کافی باید صورت گیرد تا بتوان نتایج مفیدی در درمان و حل آسیب‌ها در بین دانش‌آموزان کسب کرد و سلامتی روانی نسل‌های بعدی را تا حدودی تضمین کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تضمین سلامت روانی نسل‌های بعد، در گرو‌ انجام مشاوره‌های اصولی در دوران مدرسه است

جلسه کمیته همکاری اداره آموزش و پرورش رودهن و اداره بهزیستی شهرستان دماوند در دو محور طرح غربالگری اضطراب و استرس ویژه کودکان پنج و شش سال و دانش آموزان نیازمند به روانپزشک در جریان فرایند مشاوره، در دفتر زهرا رستمی، مدیر آموزش و پرورش رودهن برگزار شد.

در این جلسه که زهرا رستمی، مدیر آموزش و پرورش رودهن، لطیفه علی یوسفی، معاون آموزشی، سید احمد الهی نیا، معاون پرورشی و تربیت بدنی، صدیقه کاظم پور، کارشناس مشاوره و مراقبت از آسیب های اجتماعی رودهن برگزار شد، مصطفی شاهی، رئیس مرکز مشاوره روان آسا و نماینده طرح نماد در بهزیستی، اظهار کرد: اولین موضوع مورد بحث، طرح غربالگری کودکان ۵ و ۶ ساله با آزمون‌های استرس و اضطراب است که بهزیستی این طرح را کاملا حمایت کرده و زیرساخت‌های لازم را برای اجرای آن فراهم می‌کند و بر انجام آن تاکید دارد ضمن اینکه مشارکت لازم را با اداره آموزش و پرورش رودهن کاملا حفظ می‌کند و تداوم می‌بخشد.

وی در تکمیل صحبت‌هایش مطرح کرد: در طرح غربالگری اضطراب بعد از انجام آزمون و تفسیر نتایج، کودکانی که نیاز به مشاوره دارند از جلسه مشاوره رایگان برخوردار خواهند شد. به همین جهت لازم است، جلسه ای با حضور مدیران مهدکودک‌های منطقه در راستای توجیه طرح و لزوم اجرای آن، برگزار شود.

صدیقه کاظم‌پور، کارشناس مشاوره و آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش رودهن، در بخشی از این جلسه اظهار کرد: ما در مرکز مشاوره مدرسه رودهن، با یک‌‌ معضل بزرگ روبه‌رو هستیم و آن عدم حضور روانپزشک است که این امر باعث شده بسیاری از مشاوره‌ها در این مرکز بدون طی روند کامل درمان، خاتمه یابد و درمان مطلوب صورت نگیرد. مواردی از مشاوره‌های دانش‌آموزان هستند که نیاز به مداخلات دارویی دارند و‌ همین نبود روانپزشک باعث می‌شود بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها به صورت کامل درمان نشوند که مسلما خود همین مسأله آسیب و خطر محسوب می‌شود و نیاز دارد به صورت جدی پیگیری و برطرف شود.

وی افزود: مراحل اولیه مشاوره انجام می‌شود و در مراحل بعدی نیاز به دارو درمانی و‌ مجددا برگشت به مشاوره است این جریان علمی و طبیعی درمان است که متاسفانه به دلیل در اختیار نداشتن روانپزشک در مرکز مشاوره مدرسه رودهن، فرایند مشاوره ما کامل و اصولی پیگیری نمی‌شود و بسیاری از درمان‌ها ناتمام می‌ماند و رها می‌شود.

کاظم پور ادامه درباره شرایط و امکانات این مرکز مشاوره، اذعان کرد: ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که فرآیندهای مشاوره را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم تا بتوانیم میزان آسیب‌ها را در بین دانش‌آموزان به حداقل برسانیم. از جمله اقداماتی که در این مرکز انجام دادیم کف پوش کردن یکی از اتاق‌های مرکز با تاتمی برای انجام بازی درمانی، تهیه سیستم‌ها و ابزار و نرم افزارهای ارزیابی و سنجش تست‌های مختلف روانشناسی از جمله وکسلر وMMPI است تا بتوانیم مشاوره‌ها را کامل‌تر و جامع‌تر به کمک مشاوران متخصص‌مان انجام دهیم در واقع بزرگ‌ترین هدف ما در مرکز مشاوره مدرسه تحت پوشش قرار دادن کلیه درمان‌ها و آسیب‌ها است تا روند تخصصی‌تری را دنبال کنیم.

در پایان این جلسه مقرر شد بهزیستی یک روانپزشک مورد تایید را به آموزش و‌پرورش رودهن معرفی کند و مقدمات اجرایی شدن این اقدام سریعا انجام شود و بعد طی مراحل اولیه و‌تایید، جلسه بعدی بین آموزش و پرورش رودهن و بهزیستی پیرامون چگونگی اجرا، زمانبندی و‌نحوه‌همکاری روانپزشک با مرکز مشاوره مدرسه انجام شود.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار