کارشناس عترت،قرآن و نماز آموزش و پرورش جوادآباد:

عفت و پاکدامنی دختران امروز، سلامت نسل مادران فردا

جوادآباد (پانا) - کارشناس قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش جوادآباد دختران پاکدامن و عفیف امروز را مادران سالم و کامل برای جامعه فردا دانست و سرمایه‌گذاری در این مسیر را کمک به پیشرفت جامعه و فردای بهتر نسل‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۳۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
عفت و پاکدامنی دختران امروز، سلامت نسل مادران فردا

در تقویم ملی کشور روز اول ماه ذی القعده، روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) را به دلیل تجرد آن حضرت به نام روز دختر نامگذاری کرده‌اند. همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی، براساس پیشنهاد فرهنگسرای دختران، روز مبارک تولد حضرت فاطمه معصومه(س)، کریمه اهل بیت را به عنوان روز ملی دختران اعلام کرده است. حضرت معصومه (س) در روز اول ذی‌القعده سال ۱۷۳ هجری در شهر مدینه چشم به جهان گشود. این بانوی بزرگوار از همان آغاز در محیطی پرورش یافت که پدر، مادر و فرزندان، همه به فضائل اخلاقی آراسته بوده‌اند. روایت است که برادر بزرگوار حضرت معصومه (س)، حضرت امام رضا (علیه السلام) ایشان را معصومه صدا کرده و جدشان امام صادق (ع) قبل از تولد ایشان، حضرت معصومه (س) را به کریمه اهل بیت ملقب کرده‌اند.

محبوبه جمال کارشناس قرآن، عترت و نماز در گفت وگو با پانا بیان کرد: جدای از سهم مهم دختران در بافت جمعیتی جامعه، می‌توان به جایگاه و نقش دختران در فرهنگ عمومی کشور اشاره کرد که پیوسته سلامت و توانمندی فرهنگی و اجتماعی خود را، به پرورش دختران آگاه، توانمند، الگو و عفیف وابسته می‌داند. بر این اساس، مهم‌ترین ضرورت‌هایی که می‌توان در چنین روزهایی انجام داد شامل: توانمندی‌های دختران و چگونگی شکوفایی آنها، چگونگی فراهم‌سازی فرصت‌ها و ظرفیت‌های اجتماعی برای دختران، محدودیت‌های پیش روی دختران و کوشش عمومی برای تأمین نیازها و رفع مشکلات دختران است.

محبوبه جمال در پایان افزود: سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در تقویم ملی ایران به نام روز دختر و برای ارج نهادن به این قشر عزیز جامعه نامگذاری شده است. روزی هر چند نمادین، می‌توان پای درد و دل دختران جوان نشست و به فکر راه چاره‌ای برای رفع مشکلات آنان بود. زیرا این دختران، مادران فردای این مرز و بوم هستند و باید همواره این قشر را عزیز بداریم.

خبرنگار: ملیحه خواری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار