کشف عجیب درباره آب موجود در ماه

تهران (پانا) - دانشمندان درباره آب موجود روی سطح ماه معتقدند حضور ماه در دم مغناطیس کره زمین باعث اتصال یون‌های هیدروژن و اکسیژن که از زمین فرار کرده بودند شده و به سمت زمین شتاب می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۲۸۲۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
کشف عجیب درباره آب موجود در ماه

به گزارش ثریا، آب موجود روی ماه ممکن است از جو زمین آمده باشد. ناسا وجود مولکول‌های آب را در مناطقی از ماه تأیید کرده است که نشان می‌دهد آب به طور گسترده در سطح ماه توزیع شده است. به طور کلی اعتقاد بر این است که مقدار زیادی از آب ماه توسط سیارک ها و دنباله دارهایی که در دوره بمباران سنگین با ماه برخورد کرده اند، رسوب کرده است. در آن دوره، اعتقاد بر این بود که سیارات درونی اولیه و ماه ، برخورد شدیدتر و غیرمعمولی‌تری نسبت به سیارک‌ها را داشته اند. یک مطالعه جدید توسط موسسه ژئوفیزیک فیربنکس دانشگاه آلاسکا نشان می دهد که جو زمین ممکن است منبع مقداری از آب ماه باشد. به گفته دانشمندان، مولکول‌های آب - H2O - که از اتمسفر بالایی زمین می‌گریزند و روی ماه ترکیب می‌شوند، می‌توانند منبع آب و یخ ماه باشند.

چگونه مولکول‌های آب در آنجا جمع می‌شوند؟

اعتقاد بر این است که باد خورشیدی یک منبع احتمالی است و ممکن است حامل یون های اکسیژن و هیدروژن باشد که باهم ترکیب شده و به عنوان مولکول آب در ماه رسوب کرده باشند. اکنون، دانشمندان توضیح دیگری ارائه کردند و نشان دادند که مولکول‌های آب هنگام عبور از دم مغناطیس‌کره زمین به ماه رانده می‌شوند، کاری که در پنج روز از سفر ماهانه ماه به دور سیاره انجام می‌شود.

حضور ماه در دم مغناطیس کره زمین، به طور خلاصه بر برخی از خطوط میدان مغناطیسی زمین، به ویژه خطوطی که شکسته شده اند و هزاران مایل به فضا می روند، تأثیر می گذارد. این حضور باعث می شود که برخی از این خطوط میدان شکسته دوباره با خطوط مخالف خود ارتباط برقرار کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، یون‌های هیدروژن و اکسیژن که از زمین فرار کرده بودند به سمت خطوط میدانی دوباره متصل می‌شوند و به سمت زمین شتاب می‌گیرند.

استادیار پژوهشی موسسه ژئوفیزیک UAF، گفت: «بسیاری از آن یون‌های برگشتی به ماه در حال عبور برخورد می‌کنند، که مغناطیسی از سمت کره زمین برای دفع آنها وجود ندارد. مثل این است که ماه زیر دوش است و بارانی از یون‌های آب که به زمین بازمی‌گردند روی سطح ماه می‌افتند.سپس یون ها با هم ترکیب می شوند و یخ دائمی ماه را تشکیل می دهند. از طریق فرآیندهای زمین‌شناسی و سایر فرآیندها مانند برخورد سیارک‌ها، بخشی از آن به زیر سطح هدایت می‌شود، جایی که این یخ می‌تواند به آب مایع تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار