امیر علیجانی:

معلم در سند تحول بنیادین، به عنوان مربی تعریف شده است

تهران (پانا) - سرپرست معاونت متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر این که معلم در سند تحول بنیادین، به عنوان مربی تعریف شده است، کلیه معلمان را نمونه و سخت‌ترین شغل را در زمین شغل معلمی دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۰۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
معلم در سند تحول بنیادین، به عنوان مربی تعریف شده است

درمراسم تجلیل و تقدیر از مدیران و معاونین و معلمان نمونه منطقه ٨ که در روز چهارشنبه ٢٨ اردیبهشت ١۴٠١ در مجتمع طلائیه با حضور امیر علیجانی، سرپرست معاونت متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، منوچهر پرنو رئیس آموزش فنی و حرفه ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، علی آمره، سرپرست اداره آموزش و پرورش منطقه ٨، خانواده شهید محمد تقی رضایی، سرهنگ محمدی فرمانده پایگاه شهید بهشتی و جمعی از همکاران پلیس راهور منطقه برگزار شد، علیجانی ضمن ابلاغ سلام و تبریک علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، با اشاره به حدیثی از امام کاظم(ع) که فرمودند: إنَّ لِلّهِ عِبادا فِی الأرضِ يَسعَونَ فی حَوائجِ النّاسِ هُمُ الآمِنونَ يَومَ القِیامَةِ :خداوند در زمین بندگانى دارد که براى برآوردن نیازهاى مردم مى کوشند ؛ اینان ایمنى یافتگان روز قیامت اند.

گفت: قطعا ما معلمین هستیم که مسئولیت تربیت فرزندان این مرز و بوم را بر عهده گرفته ایم، چراکه یکی از مهمترین دغدغه های کنونی مردم تربیت فرزندانشان است.

وی افزود: معلم در سند تحول بنیادین، به عنوان مربی تعریف شده است که وظیفه ی دیگری جز تعلیم دارد و آن تربیت نام دارد که یک وظیفه ذاتی است، چون معلم در بدو ورود به کلاس به جز تربیت و تعلیم دانش آموزش به هیچ چیز دیگری نمی اندیشد.

سرپرست معاونت متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه کلیه معلمان نمونه هستند، سخت ترین شغل را در زمین شغل معلمی دانست و گفت: علت اینکه این شغل، شغل انبیا نامیده شده، وظیفه رهبری و هدایت معلم است.

در ادامه این مراسم، آمره نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در کتاب بیانیه گام دوم انقلاب، خاطر نشان کرد: پیش از همه ی سرفصل های اساسی اعم از علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد و عدالت، مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، نهضت ملی و روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی که در این کتاب ارزشمند ذکر شده این امید و نگاه خوش بینانه به آینده است که توصیه می شود.

وی با اشاره به این که آن چیزی که دشمنان ما در تلاشند به هدف برسانند، ایجاد فضای یأس و نا امیدی است. بیان کرد: در هرکاری اگر باور و امید نداشته باشیم، قادر به انجام مسئولیت ها و مأموریتهای خود نیستیم.

سرپرست اداره آموزش و پرورش منطقه، ادامه داد: من باور و اعتقاد دارم که با وجود شما و همت بلندتان و یاری و مدد الهی، قادر خواهیم بود که منطقه ٨ را به افق های بالاتر و اهداف عالیه ی نظام تعلیم و تربیت برسانیم.

آمره در پابان از مدیران مدارس خواست که با بهره گیری از کتاب بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین به منظور ارتقاء فعالیت های آموزشی و پرورشی واحد های آموزشی نسبت به ساماندهی و برنامه ریزی کلیه ی فعالیت های مدارس با توجه به هفت توصیه مقام معظم رهبری، اقدام کنند.

در انتهای این مراسم از تمام مدیران و معاونین و معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه ای با اهداء لوح تقدیر و هدیه نقدی تشکر و قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار