مدیر آموزش و پرورش منطقه ۹ تهران در آئین تجلیل از معلمان نمونه اظهار کرد:

معلمان ‌سکانداران نظام تعلیم و تربیت هستند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۹ تهران با اشاره به اینکه مدرسه سازمانی یادگیرنده و یاددهنده است، معلمان را سکانداران نظام تعلیم و تربیت نامید که باید به نقش و جایگاه خطیر، حساس و تعیین‌کننده خود واقف باشند و این نقش مهم را به زیبایی جلوه دهند.

کد مطلب: ۱۳۷۱۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
معلمان ‌سکانداران نظام تعلیم و تربیت هستند

مجید حسینی‌فر با حضور در آئین تجلیل از معلمان نمونه منطقه با اشاره به کلام مقام معظم رهبری که اخیرا در دیدار با معلمان، از معلمان به‌عنوان سربازان گمنام نظام اسلامی نام بردند، گفت: باید به خود ببالیم که به عنوان سربازان گمنام در سنگر مدرسه که تجلی‌گاه نظام تعلیم و تربیت است فعالیت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مدرسه سازمانی یادگیرنده و یاددهنده است، معلمان را سکانداران نظام تعلیم و تربیت نامید که باید به نقش و جایگاه خطیر، حساس و تعیین‌کننده خود واقف باشند و این نقش مهم را به زیبایی جلوه دهند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۹ گفت: در مسیر روشن آینده باید از مسیر مدرسه و معلم عبور کرد، چرا که مدرسه و معلم است که آینده جامعه را ترسیم می‌کند.

رئیس ستاد گرامیداشت مقام معلم در منطقه ۹ با استناد به کلام رهبر انقلاب در خصوص تمدن نوین اسلامی که معلمان را پایه‌ریزان تمدن نوین اسلامی نامیدند، به تشکیل و فعالیت قرارگاه تربیت نسل تمدن‌ساز در آموزش و پرورش منطقه ۹ اشاره کرد و افزود: در تربیت نسل تمدن‌ساز نوین اسلامی می‌بایست برای تربیت و رشد دانش‌آموزانی با پنج ویژگی تقوی، تهذیب و دینداری، انقلابی‌گری، بلندهمتی، کارآمدی و توانمندی و تفکرگرایی تلاش کنیم.

حسینی‌فر تصریح کرد: بدون شک برای تربیت دانش آموزی با چنین ویژگی‌هایی به معلمانی برخوردار از صلاحیت‌های حرفه‌ای، مهارت‌های معلمی با هویتی ملی، ایرانی و اسلامی و مقید به حفظ کرامت انسانی نیازمندیم.

وی در پایان با اشاره به شعار مدرسه صالح، احسان و عدالت در آموزش و پرورش منطقه ۹ که برگرفته از آیه «ان الله یامرکم بالعدل و الاحسان» بر لزوم حفظ کرامت و اخلاق انسانی تاکید کرد و افزود: در راستای رسیدن به عدالت تربیتی و عدالت آموزشی که هدف آموزش و پرورش منطقه۹ است، تمام مدارس باید به سطحی از کیفیت علمی و آموزشی برسند که دیگر خانواده‌ای دغدغه ثبت‌نام فرزندش در مدرسه‌ای خاص را نداشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار