معاون تربیت بدنی و سلامت شهر تهران:

اگر ورزش تربیت محور نباشد، سرانجامی نخواهد داشت

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت شهر تهران با بیان اینکه اگر ورزش تربیت محور نباشد، سرانجامی نخواهد داشت، همکاری آموزش و پرورش با فدراسیون‌ها و تیم‌ها را عامل موفقیت آنها دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۸۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
اگر ورزش تربیت محور نباشد، سرانجامی نخواهد داشت

مراسم بازگشایی مجموعه ورزشی امام رضا(ع) در راستای طرح شهید سلیمانی، امروز چهارشنبه اول تیرماه ١۴٠١ با حضور علیرضا محمد علی گیلانی؛ معاون تربیت بدنی و سلامت شهر تهران، محمد امین فتحی؛ کارشناس دبیر هیأت ورزش استان، سرهنگ حسین همتی؛ رئیس کلانتری ١۴٧، علی آمره، مدیر آموزش و پرورش منطقه8، اعضای شورای معاونین منطقه، همکاران حوزه کارشناسی تربیت بدنی منطقه و عوامل اجرایی مجموعه ورزشی امام رضا(ع) انجام شد.

در این مراسم، گیلانی، ضمن تشکر و قدردانی از علی آمره، ریاست آموزش و پرورش منطقه 8 و وحید شیخی، معاونت پرورشی و تربیت بدنی و دست اندرکاران مجموعه های ورزشی منطقه 8 بخصوص ورزشگاه امام رضا(ع) و معرفی این منطقه به عنوان منطقه ای پرتلاش و شاداب، سلام علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش اداره کل شهر تهران را به حضور همه مدعوین ابلاغ کرد و گفت: بعد از دو سال سخت کرونایی و فاصله های ایجاد شده به دلیل شرایط بیماری و آسیب های وارد شده از همین بابت، خوشحالم که با تلاش مضاعف کادر درمان و واکسیناسیون عمومی، آمار فوتی های کرونا به صفر رسید و دوباره فعالیت های ورزشی و بازی ها از سر گرفته شد.

وی اذعان کرد: اگر بخواهیم جامعه ای با نشاط داشته باشیم و ناهنجاری ها را کمرنگ کنیم لازم است که حداقل روزی 20 دقیقه را به ورزش صبحگاهی اختصاص دهیم.

علی گیلانی اضافه کرد: اگر ورزش خانواده محور، دانش آموز محور و مدرسه محور باشد، ولی تربیت محور نباشد آن ورزش سرانجامی نخواهد داشت.

معاون تربیت بدنی و سلامت شهر تهران خاطرنشان کرد: همه طرح های آموزش و پرورش مبتنی بر تربیت است و همکاری آموزش و پرورش با فدراسیون ها و تیم ها، عامل موفقیت آنهاست.

گیلانی همچنین با بیان اینکه در بحث آسیب های اجتماعی، ورزش کردن معجزه می کند، به طرح شهید خرازی و حضور رایگان مادران و دخترانشان، پدران و پسرانشان، در روزهای پنجشنبه و جمعه از هفته اول تیر ماه اشاره کرد و این طرح را عامل پیوند و ایجاد صمیمیت بین خانواده ها دانست و گفت: جوانان ما باید در فضای ورزشی تخلیه انرژی شوند و ما باید بتوانیم بحث های دینی و تربیتی را با اردوهای ورزشی و تفریحی همراه کنیم تا بازخورد مثبت و نتیجه مطلوب بگیریم.

در ادامه این مراسم علی آمره نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، که "کار جهادی کاریست که نیت آن خدا باشد" بر انجام کار برای رضای خدا تأکید کرد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 ادامه داد: یکی از معروف های مهم آموزش و پرورش و جامعه که می تواند تأثیر داشته باشد بحث ورزش است. اگر بخواهیم به جامعه ای سالم و مترقی برسیم باید به امر ورزش بپردازیم، چرا که جامعه سالم می تواند کار سالم انجام دهد و پویا باشد و تحول ایجاد کند و اولین اثر فعالیت ورزشی در سلامت جسم به چشم می خورد.

وی بیان کرد: دغدغه و مشکلات مختلف در جامعه باعث ایجاد کم تحرکی در جامعه شده است که این عامل بروز بسیاری از بیماری های روحی و جسمی است.

آمره خاطر نشان کرد که در برنامه های منطقه 8 دو موضوع مهم در رأس برنامه ها قرار دارد، یکی سند تحول بنیادین و دیگری بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب به توصیه مقام معظم رهبری، بحث سبک زندگی و روش های صحیح زندگی وجود دارد که عدم توجه به آنها باعث به وجود آمدن مشکلات بزرگی در جامعه خواهد شد و همچنین در راهکارهایی که در سند تحول وجود دارد به مسئله ورزش به عنوان عامل اساسی پرداخته شده است.

در انتهای این مراسم افتتاحیه طرح شهید ابراهیم هادی و آغاز مسابقات والیبال فرهنگیان شهر تهران دردو بخش آقایان در ورزشگاه امام رضا(ع) و بانوان در مجموعه ورزشی شهید رجایی رقم خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار