سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران مطرح کرد؛

مشاوره‌های تحصیلی در جهت درست شکل گرفتن مثلث خانواده، مدرسه و دانش آموزان است

تهران (پانا) - سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه هدایت تحصیلی با هدف راهنمایی دانش‌آموزان در جهت انتخاب مسیر شغلی آینده صورت می‌گیرد، گفت این مشاوره‌ها انجام می‌شود تا مثلث خانواده، مدرسه و دانش آموزان به درستی شکل گیرد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مشاوره‌های تحصیلی در جهت درست شکل گرفتن مثلث خانواده، مدرسه و دانش آموزان است

مراسم افتتاحیه طرح شهید راصد ٣ (هدایت تحصیلی تخصصی دانش‌آموزان شاهد شهر تهران) صبح امروز، دوشنبه یک اسفند با حضور اصحاب کریمی، رئیس بنیاد شهید تهران بزرگ، امیر علیجانی، سرپرست معاونت آموزش متوسطه شهر تهران، احمدرضا اصلانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ١٢ و جهان آرا؛ رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

در این مراسم، اصحاب کریمی با اشاره به اهمیت موضوع طرح شهید راصد اظهار کرد: در آموزش و پرورش می‌بایست توجه ویژه‌ای به این طرح و فرآیند اجرای آن شود که در این میان بنیاد شهید نیز همکاری و همراهی لازم را خواهد داشت.

وی جایگاه مشاوران را بسیار حائز اهمیت دانست و با تاکید بر انتخاب مشاوران خبره در این طرح، عنوان کرد: با یک مشاوره و یا انتخاب خوب و بد چرخه زندگی افراد دچار تغییر می‌شود، لذا طرح شهید راصد به واسطه اثرگذاری در جامعه، طرح مقدس و ارزشمندی است.

رئیس بنیاد شهید تهران بزرگ با اشاره به شرایط دانش‌آموزان فرزند شهید و جانباز که متاثر از شرایط فردی، نیازمند مشاوره‌های مخصوص به خود هستند افزود: در این طرح باید اهتمام و دقت کافی جهت انتخاب مشاوران تخصصی و خبره به‌کار گرفته شود. امیدواریم در راستای مسیر این طرح با همکاری بنیاد شهید و آموزش و پرورش گام‌های موثری برداشته شود.

در ادامه این مراسم امیر علیجانی با با بیان اینکه هدایت تحصیلی با هدف راهنمایی دانش‌آموزان در جهت انتخاب مسیر شغلی آینده صورت می‌گیرد، گفت: این مشاوره‌ها انجام می‌شود تا مثلث خانواده، مدرسه و دانش آموزان به درستی شکل گیرد. دانش‌آموزان به واسطه فضای مجازی و امکانات گوناگون، در رابطه با انتخاب رشته تحصیلی خود آگاهی نسبی دارند اما وزارت آموزش و پرورش برای انتخاب رشته خوب و تضمین شغلی، طرح‌ها و برنامه‌های خاص خود را دارد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه انتخاب رشته خوب، فرآیندی است که باید از دوران متوسطه اول آغاز شود، عنوان کرد: آموزش و پرورش اخیرا کاری فراتر انجام داده و طرح ارتقای شایستگی معلمان در راستای شناسایی استعدادهای دانش آموزان و هدایت آن‌ها در دوره اول متوسطه را به همین منظور راه‌اندازی کرده است.

وی انتخاب معلم خوب و مدیر خوب را موثر بر فرآیند هدایت تحصیلی دانست و گفت: همه معلمان نقش مشاوره‌ای دارند؛ لذا معلمان شایسته و توانمند در زمینه هدایت تحصیلی موثر خواهند بود و ارتقای شایستگی‌های معلمان برای شناسایی درست و ارزیابی دقیق استعدادهای دانش آموزان، از اهداف طرح‌های مذکور است.

گفتنی است طرح شهید عباس راصد با هدف هدایت تحصیلی شغلی بر اساس علاقه، استعداد، توانایی، تیپ شخصیتی و شناخت رشته ویژه دانش آموزان شاهد و ارائه مشاوره تخصصی به آن‌ها اجرا می‌شود و برگزاری اردوی تخصصی معرفی رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه‌های معتبر ایران، اجرای آزمون روان شناختی و .... از جمله برنامه‌های این طرح است.

در پایان این نشست، از مدرسه شاهد ارشاد، بازدید به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار