تبلیغات مهمترین عنصر ترویج کتابخوانی است

تهران (پانا) - فاطمه دانشور جلیل معتقد است تبلیغات همیشه حرف اول را می‌زند و هرچقدر تبلیغات در خصوص کتابخوانی بیشتر باشد، مردم برای مطالعه کتاب بیشتر تشویق می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۷۸۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
تبلیغات مهمترین عنصر ترویج کتابخوانی است

به گزارش ستاد خبری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فاطمه دانشور جلیل، نویسنده کتاب «فقط بیا» از برگزاری مجدد نمایشگاه کتاب ابراز خرسندی کرد و گفت: من فکر می‌کنم کتاب‌‍‌دوستان از برگزاری نمایشگاه خوشحال شدند. نفس حضور در نمایشگاه و تورق کتاب‌ها با خرید مجازی متفاوت است. به نظرم با توجه به رعایت پروتکل‌ها و موارد بهداشتی استقبال از نمایشگاه نسبتاً خوب بوده است.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس با بیان اینکه تبلیغات همیشه حرف اول را می‌زند و هرچقدر تبلیغات در خصوص کتابخوانی بیشتر باشد، مردم برای مطالعه کتاب بیشتر تشویق می‌شوند، افزود: مدت زمانی که مردم برای مطالعه و گشتن در فضای مجازی می‌گذارند خیلی خیلی بیشتر از زمانی است که صرف مطالعه می‌کنند.

دانشور با تاکید بر اینکه امیدوارم با تبلیغات و فرهنگ‌سازی‌هایی که صورت می‌گیرد مردم به مطالعه و کتاب روی بیاورند، اظهار داشت: خاطرم هست چندی قبل پویشی با عنوان «بیست بیست» برگزار شده بود که از مخاطبان خواسته بود، بیست دقیقه زمان برای مطالعه در نظر بگیرند. با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه رسیدند که با احتساب این بیست دقیقه‌ها فرد پس از یکسال چندین رمان مطالعه می‌کند، اما متاسفانه خیلی از مردم، همین بیست دقیقه مطالعه را به خود اختصاص نمی‌دهند.

دانشور در پاسخ به این سوال که مسئولیت اصلی تبلیغات و جذب مردم به فرهنگ کتابخوانی به عهده کدام نهاد است، عنوان کرد: به نظرم صداوسیما نقش اول فرهنگ‌سازی و تبلیغ را دارد، چون مردم تلویزیون زیاد نگاه می‌کنند. من پیشنهاد می‌کنم کتاب را هم مانند چیپس و پفک ببین سریال‌های محبوب تبلیغ کنند.

فاطمه دانشور جلیل در ادامه به معرفی جدیدترین کتاب خود پرداخت و افزود: کتاب «فقط بیا» مجموعه داستان کوتاه در حوزه دفاع مقدس است. این کتاب برای گروه سنی نوجوانان مناسب است. دوازده داستان کوتاه است که تمام شخصیتهای اصلی آن دختران و پسران نوجوان هستند. اتفاقات داستان در شهرهای مختلف مانند دزفول و آبادان و... رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: به نظرم هشت سال دفاع مقدس نباید مغفول بماند و نوجوانان باید با تاریخ جنگ آشنا باشند. من به عنوان ادای دینی که به بزرگان جنگ و رزمندگان داشتم، دست به نوشتن این کتاب زدم.
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار