مدیر سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان:

سازمان دانش‌آموزی بهترین بستر برای تقویت مهارت‌محوری است

زاهدان (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان گفت مهم‌ترین تحولی که در دستگاه تعلیم و تربیت باید اتفاق بیفتد، چرخش از آموزش محوری به مهارت محوری است و سازمان دانش‌آموزی بهترین بستر برای تحقق این هدف است.

کد مطلب: ۱۲۷۸۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی بهترین بستر برای تقویت مهارت‌محوری است

محمود همت در مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی اظهار کرد: هدف کلی نظام تعلیم و تربیت؛ پرورش نسلی خوش‌فکر، خلاق، مستقل، آگاه، توانمند، سنجیده، متفکر، دارای قدرت حل مسأله و دفاع کننده از ارزش‌ها و باورهاست و مهم‌ترین تحولی که در دستگاه تعلیم و تربیت باید اتفاق بیفتد، چرخش از آموزش محوری به مهارت محوری است.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت نیازمند خلاقیت جامعه دانش‌آموزی است و باید تدبیری اندیشیده شود تا ایده‌های دانش آموزان به‌صورت منسجم به دست طراحان و متولیان امور برنامه‌ریزی نظام تعلیم و تربیت برسد.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بر اساس سند تحول که اجرای آن مهم‌ترین برنامه آموزش‌وپرورش است، تربیت، اصلی‌ترین کارکرد نظام آموزش‌وپرورش است که باید با مهارت‌های دینی، اخلاقی، اجتماعی و… به‌ویژه ایجاد و تقویت هویت اسلامی - ایرانی همراه باشد.

همت ادامه داد: سازمان دانش‌آموزی به‌واسطه وجود سرمایه‌های انسانی یکی از ثروتمندترین سازمان‌های کشور است که با برخورداری از قدرت ارزشمند معنوی، توانسته با طراحی و اجرای بسته‌ تحولی با عنوان «هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی» به فرصت و موقعیت بی‌بدیلی برای تربیت آینده‌سازان میهن اسلامی تبدیل شود.

وی افزود: مهم‌ترین مأموریت سازمان دانش‌آموزی تربیت دانش‌آموزانی با مهارت‌های اجتماعی زیاد، قدرت تعامل قوی و در یک‌کلام تربیت اجتماعی است، پس باید تلاش کنیم خروجی‌هایی متناسب با اهداف چشم‌انداز تربیتی سازمان به جامعه ارائه شود.

همت خاطر نشان کرد: مسئولان و کارشناسان ادارات دانش آموزی باید با دریافت بازخورد برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت در میان دانش آموزان و دریافت دیدگاه‌های آنها، به بهبود و ارتقای شاخص های تعلیم و تربیت کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار